Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 6161 ggr
Exxozzie
2011-09-17 19:42

Den bästa doften?

Vilken är den bästa doften och den sämsta stanken (gärna lite otippade)?

/Ämma
Sajtvärd på Skönhetsrecept iFokus


Annons:
Exxozzie
2011-09-17 19:43
#1

Själv tycker jag att jasminblommor luktar så otroligt gott.

Något jag tycker luktar väldigt illa är spiskummin.

/Ämma
Sajtvärd på Skönhetsrecept iFokus


MissInAction
2011-09-25 19:04
#2

Jag är ju väldigt svag för vanilj Skäms

Spiskummen håller jag med om, det luktar inget vidare.. samma med lakrits tycker jag!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Exxozzie
2011-09-25 19:22
#3

#2 Mmmm…. Håller med dig.

Jag förmår mig verkligen inte att ha i spiskummin i mat. Huuu…
Den är speciellt äcklig blandad med kanel, fast det luktar gott. :P

Lakrits tycker jag faktiskt om. :O

/Ämma
Sajtvärd på Skönhetsrecept iFokus


ladymiss
2011-09-27 16:39
#4

källardoft, asfalt när det regnat, garagedoft!mmmmmmmKyss

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

[mysvensk]
2011-09-27 17:13
#5

Jag är väl rätt tråkig för jag måste säga att min favoritdoft är kokos. Den får mig att vara glad och må bra. Min absoluta favoritdoft är lite svår att göra parfym av dock, den underbara doften av min älskling^^

Jag tycker inte om starka parfymlukter som bara luktar alkohol. Parfym ska lukta blommigt eller fruktigt!

Kalendula
2011-09-27 18:57
#6

Lavendel tycker jag om o har ont av stanken när någon släpper väder.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Annons:
MissInAction
2011-09-27 19:50
#7

Ja, våt asfalt på sommaren luktar underbart! Glad

Choklad

Häst

Jag trodde vi pratade om dofter som man kan ha i hudvård etc. först men nu har jag vidgat mig lite Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

FrökenFrisk
2011-09-27 20:06
#8

Jag skulle säga apelsinblom som favorit doft i hudvård. Dess egenskaper som fuktbevarare är fantastiskt!

Citronmeliss har jag alltid tyckt luktat myggmedel men har den senaste tiden börjat tycka den doftar gott. Så jag måste säga spirulina, det kommer jag nog aldrig riktigt lära mig! Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Exxozzie
2011-09-27 21:24
#9

Man får säga alla lukter. :)


Zynell
2011-09-27 23:06
#10

Jag är lite mer för udda dofter. De här vanliga dofterna av jordgubb, citron osv är jag bra less på. Annars älskar jag dofter! Men jag tröttnar lätt och måste byta. Till exempel sköljmedel, duschgele osv. Kan inte köpa samma doft två gånger i rad. Blir snabbt övermättad, eller vad man ska kalla det. Tungan ute

Jag har ingen direkt favoritdoft men jag gillar chokladdofter till exempel.

Anema
2011-09-28 00:30
#11

Källar & garage doft, o BENSIN är ju bara underbart.
Tvättsvampar (oanvändna självklart;D), nackellack och nackellacks borttagning, märkpennor och whiteboard pennor, madrasser, nytvättat hår, lakrits,
Bilfönstertvätt i citron, samt nybakat bröd/bullar.
Allt detta gillar jag starkt haha. Några av dem är riktigt skrattretande :P
Kommer säkert komma på något ännu konstigare efter jag postat detta inlägg..

Exxozzie
2011-09-28 00:36
#12

# Haha. Jag har också sånna "konstiga".
Bensin (speciellt när man tankar) luktar gott.
Tvättsvampar vet jag inte riktigt men däremot disktrasor. Den där "första gången". Man har en helt ny disktrasa och blöder den. Gud vad gott det luktar. :)


majlar
2011-09-28 15:27
#13

Hej på er.

Min absoluta favorit är citrus. Kanel är en annan favorit. Det finns mycket gott att lukta på.

Bensin luktar också gott. Men däremot diesel är en fruktansvärt hemsk doft. Om man får det på sig så biter det sig fast och man kan knappt tvätta bort det.

Nu solar inte jag solarium, men provade en gång. Det luktar förskräckligt hemskt av huden efter det.

Annons:
piri-piri
2011-09-28 22:09
#14

Vanilj och mandarin är riktiga favoritdofter.

Starka konstgjorda parfymer, ni vet sådär som äldre tanter kan lukta har jag svårt för.

ettlitetalias
2011-09-29 15:46
#15

#13 Jag älskar lukten av solad hud! Drar mig alltid för att duscha efter att jag solat för jag tycker att huden luktar så gott Tungan ute

Andra favoritlukter är sommarregn på asfalt, lukten på täcket som blir efter att illrarna har lekt i sängen, garn och textiler som legat undanskuffade i en koffert i flera år, jasmin, vanilj, nybakt och kanel.

[CinderRainfall]
2011-10-01 13:43
#16

mina favoritdofter är cocos, vanilj och källare. Den värsta doften som finns är stekt bacon X( X(

Upp till toppen
Annons: