Annons:
Etiketterhuskurerartiklar
Läst 15674 ggr
Exxozzie
9/17/11, 9:16 PM

Huskurer för snippan

Dålig lukt kan bero på svamp eller obalans.

Jag vill påminna er om enkla huskurer som man kan testa om man vill.

Filmjölk: Obalans beror ofta på för högt pH (mer basiskt än vad det borde vara). Mjölksyra, som har lågt pH (surt), används i produkter från apoteket men det finns naturligt i filmjölk. Fungerar bra om man inte har super-problem.

Äppelcidervinäger: Utspädd äppelvinäger kan hjälpa mot svamp. Jag har själv fått ren ättika av gyn en gång (vet inte riktigt varför). Vinäger är också surt. Jag själv har inte testat detta men har hört att det ska fungera bra. Mindre än hälften ska vara vinäger.

/Ämma
Sajtvärd på Skönhetsrecept iFokus


  • Redigerat 3/15/22, 10:38 AM av Niklas
Annons:
[mysvensk]
9/27/11, 5:40 PM
#1

Kan du lägga upp något med bra förebyggande saker också? Kanske även för de där "problemunderliven" vissa av oss har:/

Och finns det några "rakprodukter" man kan göra själv?:)

Exxozzie
9/27/11, 9:40 PM
#2

yoghurt/fil kan man ha i förebyggande syfte. :) Det fungerar på samma sätt som lactacyl (tror jag det heter).

Det finns säker produkter du kan göra själv, men jag har inget i huvudet just nu. Jag säger till om jag hittar något.


[mysvensk]
9/27/11, 10:24 PM
#3

Okej tack:)

tankgirl
9/28/11, 1:20 AM
#4

#1 Jag vet en förebyggande metod: undvika vetemjöl, socker och stärkelse. Svamp lever på stärkelse och undviker man det så dör svampen så småningom. Jag vet, jag har haft svamp länge och äntligen så äter jag som min kropp tål och svampen har gett med sig.

Jag äter LCHF men man kan äta ganska mycket kolhydrater om man tål det. Man kan prova sig fram. A & O att undvika är iaf socker och vetemjöl samt söta och torkade frukter.

Mycket info finns att hämta i Candida - Vår tids folksjukdom av Peter Wilhelmsson:

http://www.ortapoteket.se/product.asp?product=796

FYI: Candida kan även var en orsak till många andra sjukdomar, varav några diffusa (huvudvärk, snuva, tinnitus) till tunga (cancer, diabetes, ms)

Exxozzie
9/28/11, 1:25 AM
#5

Är Candida en typ av jästsvamp eller är det något annat?


Maria
9/28/11, 10:58 AM
#6

#1 Rakprodukter för underlivet i all ära…men just att raka underlivet ger stor chans till att få svamp.Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
tankgirl
9/28/11, 1:28 PM
#7

#5 Det stämmer, det är en jästsvamp som är ofarlig i sin jästform och lever i magen, men med för mycket av det goda blir det en farlig svamp som kan sprida sig i hela kroppen, bl.a. till underlivet, men även till andra organ.

Jästens uppgift är att fermentera socker och är en vän till matsmältningssystemet. Den är inte i sig orsaken till sjukdomar, men när svampen sprider sig i hela kroppen och tar över, börjar kroppens immunförsvar rikta in sig på svampen och tar därför fokus från att bekämpa andra infektioner. Därför kan man bli sjuk av svamp.

Det är en mycket vanlig åkomma som förnekas av de flesta läkare,  tyvärr. Det finns dock flera naturläkare i Sverige som inriktat sig på att behandla Candidiasis, som det heter när candidan blivit farlig.

Många vänder sig till dessa läkare som en sista utväg, när de istället skulle valt kostomställning och förändring av livsstil som första botemedel.

De flesta läkare idag rekommenderar ju hellre läkemedel i första hand, eftersom de sponsras av läkemedelsföretag. Medans boten kan vara något så enkelt som att ändra maten man äter.

Exxozzie
9/28/11, 2:28 PM
#8

#7 Okej. Jag tänkte på att jag hade hört att man skulle skippa sockret (och alla jäsningsmedel) om man har problem med tarmen också för det är ju jästsvam. Men det är alltså samma slags svamp.

Tråkigt med läkarna. =/ De borde ju vilja patientens bästa liksom.


Exxozzie
9/28/11, 2:41 PM
#9

#1 Jag har hittat ett recept på en intimtvål och ett vanligt raklödder. jag ska försöka kombinera ihop dessa till ett intim-raklödder som är milt och med rätt pH. :)

Har ni önskemål om en artikel mer specifikt om underliv kan jag knåpa ihop en med lite hjälp från er andra. Gärna från dig, tankgirl, som verkar vara hemma på området. Men det kommer vartefter. Jag håller på med 3 andra artiklar som jag gärna blir klar med först. :P


[mysvensk]
9/28/11, 2:53 PM
#10

Yey!

Jag önskar en sådan!

tankgirl
9/28/11, 2:58 PM
#11

#9 Hjälper gärna till! :) Säg bara till!

Upp till toppen
Annons: