Annons:
Etiketterskönhetsreceptartiklar
Läst 11160 ggr
Exxozzie
9/18/11, 5:11 PM

Peela hårbotten

Peeling är som känt till för att få bort döda hudceller och smuts. Det gör huden len och den får lättare att ta upp fukt och fett.

Men det fungerar också i hårbotten. Har man torrhårbotten eller mycket mjäll kan man testa att peela den innan man balsamerar/oljar in den.
På samma sätt får den också lättare att ta till sig din vård.

/Ämma
Sajtvärd på Skönhetsrecept iFokus


  • Redigerat 3/15/22, 10:43 AM av Niklas
Annons:
Kalendula
9/27/11, 5:58 PM
#1

Va kan man använda sig av då, för det måste väl vara något småkornigt så att det tar sig ner till hårbottnen genom håret?

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

FrökenFrisk
9/27/11, 7:50 PM
#2

Salt skulle jag föreslå! Det är även lätt att tvätta ur och går reglera i storlek. Även lera som är tät med sina mineraler är bra för en hårkur.

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Exxozzie
9/27/11, 9:31 PM
#3

Jag skulle med säga salt. Eller socker. :)


MajaL
10/5/11, 12:29 PM
#4

Efter en vecka i grekland (supersalta bad) brukar mitt hår må prima, jag skulle ta salt. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Arinya
10/5/11, 6:28 PM
#5

ååh de ska jag testa!! :D fast måste köpa balsam då o.o

Cazzos
10/5/11, 7:11 PM
#6

Happ, då hoppar jag in i duschen imorgon med en skål salt med mig in till badrummet Skrattande

Ska jag peela innan eller efter äggtvätt?


Annons:
MajaL
10/5/11, 7:24 PM
#7

#6 Före skulle jag ha gjort.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Cazzos
10/5/11, 7:30 PM
#8

#7 Okej, tack Skrattande Ska köra på det Glad


mongomai
10/5/11, 8:45 PM
#9

#6 äggtvätt? låter spännanade, vad är det? :)

MajaL
10/5/11, 8:47 PM
#10

#9 Läs här. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Jetta
10/12/11, 4:01 PM
#11

Eftersom jag använder balsammetoden så brukar jag blanda sockret med mitt tvättbalsam eftersom jag ändå ska ha det i hårbottnen sen, och så blir sockret inte så hårt och torrt eller vad man ska säga.

srebecca
10/19/11, 3:47 PM
#12

detta ska jag nog testa!

Frogge33
10/19/11, 4:44 PM
#13

Det måste jag testa! :D

 

// Matilda

Annons:
Ians
11/6/11, 8:09 PM
#14

Hörde om någon som hade dålg hårväxt han blev rekomenderad att använda salt istället för shampo etc….och håret blev jätte bra efter ett tag….

Så salt…absolut!

Och nu fattar jag varför…det var peelig effekten som fick håret att ta sig…när hårbotten blev av med sina döda hudceller…Aha!

FrökenFrisk
11/6/11, 10:13 PM
#15

#14 Och sedan så ökar man cirkulation med peeling. Där av kan han ha fått igång hårväxten också.

Så därför ska alla vi som fryser under vinter se till att peela hela kroppen och sedan återfukta med rosmarin. Rosemarin ökar cirkulation likt peeling. Sedan har jag även hört att man får glänsdande hår, men det vet jag inte om det stämmer Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Maria
11/7/11, 7:30 PM
#16

När jag tappade håret (hälften ungefär) efter strålning så köpte jag ett slags elixir hos frisören som skulle främja hårväxten. Till det fick man en liten rund borste med plastpiggar som man masserade hårbottnen med och det känns väldigt effektivt faktiskt.

Jag blir alldeles varm i hårbottnen. Det blir som ett slags peeling.

Håret har dessutom börjat växa rejält trots att läkarna sagt att skalligheten förmodligen skulle vara bestående.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ians
11/7/11, 8:11 PM
#17

#16 Tänkte oxå på borst metoden det borde väll både peela och massera …låter ju toppen att ditt hår börjar ta sig igen!!!!

Upp till toppen
Annons: