Annons:
Etiketthuskurer
Läst 4674 ggr
Kalendula
9/25/11, 12:49 PM

Hand o ansiktssvett?

Jag har problem med att jag svettas mycket. O ibland bara det rinner i ansiktet. Händerna är ständigt fuktiga. Vad finns det för huskur för detta? Kan man använda sig av vinäger precis som i fotbad för fötterna?

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Annons:
Exxozzie
9/25/11, 2:08 PM
#1

Testa. :)
Men: vinägern är främst för att döda bakterier (den är sur) = ta bort lukt. Vinäger i sig har ju inte så god lukt. Däremot citronsaft är ju surt och fungerar på samma sätt + luktar godare.

Det jag skulle prova är en ört eller kanske metall som drar ihop porerna.
Alun, farnesol, vanligt salt. Löser man i vatten
Ekbark, rölleka, trollhassel. Gör man dekokt på.
Olika föreningar med aluminium används i deodoranter. Man kanske skulle kunna göra något puder av detta och ha i ansiktet?

/Ämma
Sajtvärd på Skönhetsrecept iFokus


Kalendula
9/25/11, 2:09 PM
#2

Tack så mycket för dina tips :O)

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Exxozzie
9/25/11, 2:19 PM
#3

Det var så lite. :)

Jag hittade några länkar som man kanske kan få tips på:
Men dessa är om svett i armhålan och fötterna, så en del ämnen kan vara ganska starka och inte så bra att få i ögonen. Så läs om ämnet innan om det inte handlar om en ört, Olja eller liknande:

Deodoranter ; Deopuder ; Ansiktspuder
Talk, kaolin (lera) och zink suger upp vätskor och fett.

/Ämma
Sajtvärd på Skönhetsrecept iFokus


Kalendula
9/25/11, 2:30 PM
#4

Åh, tack, vad glad jag blir Skrattande

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Exxozzie
9/25/11, 2:32 PM
#5

Jag måste tipsa om en till grej som jag hittade när jag kollade runt:

Det finns ett särkilt teaterpuder verkar det som. Det används på teater därför att skådespelarna svettas så mycket på scenen. Jag har ingen aning om vad det är för skillnad på detta puder och vanligt.

- Om någon vet får ni gärna berätta.

/Ämma
Sajtvärd på Skönhetsrecept iFokus


Upp till toppen
Annons: