Annons:
Etiketthuskurer
Läst 14739 ggr
Exxozzie
9/25/11, 6:28 PM

Gula naglar

Jag gjorde en medvetet dum grej. Jag skulle måla naglarna i en jättegrön färg och struntade i baslacket eftersom jag tyckte det verkade överdrivet. :P

Nu när jag tog bort det blev mina naglar gula. Det ser verkligen fult ut.

Jag har försökt få bort det med ännumer borttagningsmedel men det funkar inte. Nu funderar jag på att använda rött nagellack bara för att missfärga bort den gula färgen.

Går det att få bort på annat sätt med citron eller ättika?

/Ämma
Sajtvärd på Skönhetsrecept iFokus


Annons:
Borgbackens
9/27/11, 12:46 PM
#1

Lägger in en liten tass här, har samma problem. En utav mina naglar blev, av okänd andledning, allderles gul. Numera kallar vi den "tant-nageln" :)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Kalendula
9/27/11, 1:09 PM
#2

Kan man kanske använda en pustfil. För missfärgningen sitter väl bara i dom översta lagren på nageln.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

JustMySelf
9/27/11, 3:07 PM
#3

det som #2 skriver fungerar, men man får vara jätteförsiktig så att man inte filar för mycket. Då blir nageln så tunn så att den lätt går av.

Kalendula
9/27/11, 6:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Tack för att du påpekade det Skrattande Jag glömde av att skriva det för att jag själv har väldigt hårda lite tjocka naglar, som inte går av. Utom när dom blir för långa Skäms

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

FrökenFrisk
9/27/11, 7:51 PM
#5

Har gjort samma sak. Jag målade över naglarna med samma färg till den veckan kom när det gula var utväxt.

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Exxozzie
9/27/11, 9:30 PM
#6

Ja, jag testade men det gick inte bort om jag inte tod jättemycket och det vill jag ju inte. :S
Jag testade ättika och det fungerade inte heller. Det verkar sitta jättehårt!
Nu har jag ett cerisrosa nagellack för att se om det gula kan neutraliseras på något sätt.

#4 Fina! :D


Annons:
Wickis
11/14/11, 9:11 PM
#7

Om du skivar en citron och tar och gnuggar den ena halvan mot den ena handen(naglarna) och den andra till den andra handen. Låt det verka lite (fem minuter). Det kan svida lite om du har ngt sår men detta hjälper för mej :)

Exxozzie
11/14/11, 9:59 PM
#8

Ska testa det. :)
Det håller visserligen på att växa bort, men de är lika fula för det. :P


MelanieL
11/15/11, 11:13 PM
#9

En blogg jag läser hade ett jätte bra tips mot gula naglar för ett tag sedan! http://beleza-blogg.se/?p=8203

/ Melanie

Skrattande

leemland
1/14/12, 3:37 PM
#10

vet att det är skönhetstips som ska in egentligen . Men jag måste bara säga att Isadoras lack mot missfärgning hjälper! Har det själv och tycker det funar utmärkt :)

Vet att det är lite sent men endå ;)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Exxozzie
1/15/12, 12:01 PM
#11

Tack för era tips :)

Mina naglar har redan vuxit ut och blivit i normal fäg nu i alla fall. Men ändå. ^^


Upp till toppen
Annons: