Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 4947 ggr
Kalendula
2011-09-26 23:27

Olja till ansiktet

Hej!

Jag har ju en blandhy o just nu en ganska fet hy. vad kan jag använda för Olja för att minska fettbildningen i huden?

O när jag har torr hud, vad kan jag använda för Olja då?

Jag köper ofta en oraffinadirerad rapsolja från österlen som är väldigt bra att smörja in kroppen med.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Annons:
Exxozzie
2011-09-27 00:12
#1

Rapsoljan är en fet Olja. Den sjukner in i huden långsamt och man kan se glansig ut ett tag.

Jag har precis lagt in en artikel om hur man kan hitta en bra Olja till sin hy. :)
Är man fet i hyn kan man använda en torr Olja. T ex sojaolja, tistelolja, druvkärnolja.
När du blir torr kan du använda jojoba eller solrosolja som är halvtorra. Räcker inte det så använd rapsoljan.

/Ämma
Sajtvärd på Skönhetsrecept iFokus


Kalendula
2011-09-27 00:31
#2

Tack så otroligt mycket, nu ska jag se om jag kan få rätt på hyn. Skrattande

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Andina
2011-09-27 08:14
#3

Kokosfett (smak-/luktfri) använder jag (har ganska torr hy efter all tvålanvändning). Men kokosfett ska vara bra för all slags hy.

Efter en stund torkar jag försiktigt bort eventuellt överflödigt fett som inte absorberats in i huden. Min hud formligen älskar detta kokosfett.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

MissInAction
2011-09-27 19:52
#4

Kallpressad jojobaolja är också kanon på alla hudtyper, då den är balanserande. Ta ett par droppar, testa dig fram hur mycket du behöver.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: