Annons:
Etiketthuskurer
Läst 10318 ggr
Exxozzie
9/29/11, 4:01 PM

Utslag/finnar

Helt plötsligt har jag fått som små utslag eller finnar.
Stället är lite svårt att förklara men: mellan ansiktet och halsen. Under hakan. Man kan säga hela undersidan av huvudet, om ni förstår. :P

Jag har inte gjort något speciellt. Har inte använt smink så ofta, fast det är som kosmetikaacne (små utslag).

Vet någon varför man får finnar här?


Annons:
Frida
9/29/11, 4:04 PM
#1

Brukar du stödja hakan i händerna? Det kan i sådana fall vara anledningen till att du har fått utslag i just det området: händer = smuts = igentäppta porer.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Exxozzie
9/29/11, 4:07 PM
#2

Nej, jag gör ju inte det. Jag hade den tanken först men jag vilar mest huvudet bakåt eller på sidan. (Handen i håret).


majlar
9/30/11, 9:07 AM
#3

Hormonstörningar brukar ge finnar, (bölder) just runt hakan och under öronen och bakom öronen och i nacken. Obs bara ett förslag.

Det kan ju även vara något du ätit.

Exxozzie
9/30/11, 1:08 PM
#4

Hmm… Ja, jag äter inga hormoner men kan man få rubbningar i alla fall?


Dorthy
9/30/11, 2:45 PM
#5

Använder du olivolja till din hudvård?

Exxozzie
9/30/11, 4:38 PM
#6

Nej :P


Annons:
Exxozzie
9/30/11, 4:40 PM
#7

Jag har en rengöring gjord på havre och lite jojobaolja
Krämen är det gurka, jojoba och nyponfröolja tror jag (det var så längesen jag gjorde den)
Ansiktsvattnet är ett utdrag på björklöv.

Jag funderar på om det kan vara krämen? Jag gjorde den för ganska länge sen och konserveringen kanske har "släppt". Men det är parabener i, så jag tycker inte att den borde vara dålig.


Zynell
10/1/11, 11:06 PM
#8

Om du inte använder smink särskilt ofta låter det som att det kan vara krämen. Antingen är det som du misstänker att den kan ha blivit gammal eller så är det en reaktion på en ingrediens i krämen. Jag skulle pröva mig fram. Byt ut krämen om se om det blir bättre. Om inte kan det vara något annat.

Exxozzie
10/2/11, 1:45 PM
#9

#8 Ja, jag ska göra en ny snart. Tack :)


Upp till toppen
Annons: