Annons:
Etiketthuskurer
Läst 37079 ggr
[SamsyOchEmsa]
10/9/11, 9:45 AM

få långt hår

Hej! Vet ni om något knep som får håret att växa och bli längre?

Annons:
bambi11
10/9/11, 9:49 AM
#1

klippa håret den kommer att växa snabbare!

Wand
10/9/11, 9:53 AM
#2

#1 Håret växer inte snabbare bara för att man klipper det. Däremot så håller sig håret friskt om man klipper det regelbundet och då slipper man klippa bort stora mängder. 

Ett tips är att göra en inpackning av ricinolja i håret 2-3 gånger i veckan. Jag har med egna ögon sett resultat på ALLA som provat - det växer ca 2-3 cm på två veckor.
Ricinolja kan man köpa på apoteket för ungefär 50 kronor. Man ska massera in det i hårbottnen och låta det vara i några timmar, sedan sköljer man ur med shampoo och balsam bara som vanligt.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Kalendula
10/9/11, 1:36 PM
#3

Massage är bra med Flört

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

hyltebarn
10/12/11, 12:27 PM
#4

#2 Jag har också läst det här med ricinolja. Men har aldrig förstått hur det funkar! Skulle du kunna förklara för mig? Skulle jag lika gärna kunna smeta in olivolja i håret?..  Ber om ursäkt lite OT kanske.

 /Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Exxozzie
10/12/11, 12:33 PM
#5

Det finns en artikel som det står lite ingredienser/råvaror som kan hjälpa till.

Vilken råvara ska jag använda?


Wand
10/12/11, 1:19 PM
#6

#4 Ricinoljan är inte bara oljig, utan den rengör. Det som händer är att den tar bort smuts som täpper för hårsäckarna samt stimulerar döda hårsäckar, därav får håret en snabbstart och får fler aktiva hårsäckar. 
Dessutom spelar också massagen roll - man ska massera in oljan i hårbottnen.
Sedan ska man låta det verka i några timmar innan man sköljer. Gör man det 2 gånger i veckan så ska det växa runt 3 centimeter (kan även växa mer) på 2 veckor. Jag har sett bevis både genom folk som lagt ut före- och efterbilder på internet samt vänner som provat och fått resultat väldigt snabbt. 

Olivolja är självfallet bra för håret, men det är inte alls samma sak som ricinoljan. Sedan så funkar ricinoljan inte bara på håret på huvudet utan även ögonfransar, ögonbryn och t.ex ben(varför man nu skulle vilja få håret på benen att växa..). 

Ett tips i övrigt är ju att ögonfransarna gärna får sig en oljekur av vilken Olja som helst lite då och då, för de slits ju också likväl som annat hår.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
hyltebarn
10/12/11, 9:24 PM
#7

#6 Tack så mycket för svaret! Helt klart värt att testa ju.

 /Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Wand
10/12/11, 9:32 PM
#8

Inga problem! Jag vet ju inte om faktan är till 100% sanning, men jag hörde det ifrån någon som jobbar med att forska om hår och bla bla vad det nu var. I vilket fall som helst så funkar det, men olivolja har aldrig givit mig någon effekt, så jag antar att det inte är helt inom dårskap. 

Om du provar så är ett tips att färga håret innan så du lätt kan se hur stor utväxten blir. Det är allra lättast, annars kan folk påstå att du bara låtsas se skillnaden, trots att den blir markant. Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

hyltebarn
10/12/11, 9:42 PM
#9

#8 Jag använder en inpackning som är gjord av två tredjedelar balsam och en tredjedel olivolja och jag måste säga att det funkar skitbra på mig! Sen om det får håret att växa osv har jag ingen aning om ;)

Ne om jag köper ricinolja så blir det nogrann dokumentation kan jag lova :)

 /Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Justsmiile
10/14/11, 9:20 AM
#10

använder ricinolja när jag duschar i balsamet. Kan intyga att det har gjort stor skillnad!

kör balsammetoden och för mitt hår fungerar det bra med ricinolja tillsammans med det också :)

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

 

snaapit.blogg.se

MelanieL
10/15/11, 1:07 AM
#11

#10 Vart har du köpt oljan?

/ Melanie

Skrattande

Justsmiile
10/15/11, 9:53 AM
#12

#11 på apoteket :)

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

 

snaapit.blogg.se

MajaL
10/15/11, 1:01 PM
#13

Jag har ricinolja som jag använder till annat. Mitt hår växer som ogräs så jag vill inte att det ska växa fortare! SkrattandeGlad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Annons:
Fridaaaa
10/15/11, 1:03 PM
#14

Ricinolja har jag börjat testa. 
Min pojkväns lillasyster har testat det, och det fungerar.

man smörjer in bara hårbotten med det, låter det verka 40-45 min, sedan in i duschen och duscha av det. Ganska svårt att få bort, så schampoo är nästan ett måste. Man gör det ca 2 gånger/vecka.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mimmijojo
8/23/12, 4:02 PM
#15

jag använder ricinolja men efter ett par veckor har jag märkt att jag har tappat mer hår i duschen men had det bara i 30-40 min!

jag har haft det lite mer än 2 timmar och håravfallet kan bero på det så nu ska jag vara mer nogran!Glad

alviiina
9/3/12, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

active care silica tabletter, håret växer 2-3 cm per månad :)

Bra tips med riciniolja, 3 cm på två veckor lät ju knasbra!

Fridaaaa
9/3/12, 11:03 PM
#17

#16 Ricinolja får inte håret att växa, är en myt :) Däremot kan massagen hjälpa till lite….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MajaL
9/4/12, 12:47 PM
#18

Ricinoljan höjer kvalitén på håret dock. Håret blir fint och mår bra. Det är en riktig djuprengöring! :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

alviiina
9/4/12, 9:34 PM
#19

Men det finns ju resultat på att håret har växt mycket på de som använt ricinolja, jag tror lätt att det fungerar! :)

MajaL
9/5/12, 5:53 PM
#20

#19 Kan ju vara så att det indirekt vuxit av användandet av ricinolja. Hårbotten och hårkvalité kan ha förbättrats och på så vis så kan det ju ha vuxit mera genom att man använt oljan. 
Mitt hår växer som ogräs vad jag än gör, så jag tror det där med hårväxt är väldigt individuellt.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Annons:
Fridaaaa
9/5/12, 6:04 PM
#21

#18 Finns många som har haft motsatt effekt, där håret blivit risigt, fått eksem i hårbotten osv (bland annat jag).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Aquelegia]
9/7/12, 12:39 PM
#22

Mitt knep har varit att sätta upp håret i toffs i perioder. Sedan när man skall ut någon dag och släpper ut håret så TADA inser man att det växt jättemycket. Annars sitter man där rastlös och vill nästan se hårstråna växa ^^

[teekan]
9/25/12, 5:09 PM
#23

Jag har använt recinolja och jag tycker att det funkade, och jag har fått bättre kvalite på håret. Mitt hår växte 2-3 centimeter på 2 veckor. Men där imot säger många att efter nån månad så växer inte håret lika snabbt utan det växer snabbast dom först månaderna. Men jag vet inte utan jag har bara använt det i två veckor så jag har läst det andra på bloggar :)

natha-mjau
9/29/12, 10:56 AM
#24

Ricinolja har jag testat, fungerar inte.
Panto-3 fungerade jättebra! Det ökar blodtillförseln till huvudet, och jag upplevde att jag fick fylligare och längre hår.
Just nu äter jag stora hårkuren som alla verkar vara nöjda med, inte märkt något resultat ännu.

Åsa S
10/29/12, 8:31 AM
#25

Att alltid ha håret uppsatt i fläta gör att man kan få längre hår har man det utsläppt slits hårstråna och går av innan de blivit riktigt långa. Min fläta är en bit nedanför rumpan, annars gör jag ingenting inga inpackningar eller nått. Brukar köpa et balsam7schampo som det är rea på och nu då det är torr luft brukar jag köpa spraybalsam för barn för att ta ort det elektriska.

+Jag äter nyttig mat + motionerar regelbundet. Undviker sånt som är sött och friterat.

Eldlilja
10/31/12, 3:57 PM
#26

Gammal tråd men… Jag håller i alla fall på med balsammetoden sedan ca ett år tillbaka, håret har blivit fylligare, lockigare, glansigare, växer snabbare… Det har varit fantastiskt ;)! Så klart så är inte hela håret "balsamigt" eftersom jag bara hållit på ett år, så topparna är ganska slitna efter schampoo och andra dåliga saker man hade i sitt hår innan…

Men hursomhelst, jag tror att en hel del av den snabbare hårväxten är för att man masserar hårbotten regelbundet, eftersom det är massering av balsam som det hela går ut på :P…  När man masserar ökar ju blodcirkulationen och man stimulerar både hud och hårsäckar, som i sin tur gör att håret växer snabbare och håller en bättre kvalité.

Sen får vi ju komma ihåg att alla har olika förutsättningar från början. Vissa KAN helt enkelt inte få lika långt och starkt hår som vissa andra. Det sitter mycket i generna, men omvårdnad kan definitivt påverka till det bättre.

Apropå ricinolja; Man bör vara försiktig när man provar på det. Många har fått eksem och problemhårbotten av det. Självklart behöver det ju inte vara så för alla, men det är ju bra att veta riskerna redan innan man börjar :P

Viggen96
11/7/12, 4:38 PM
#27

Ät bra och näringsrik mat!

Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!

 

http://www.tjugoattondeapril.blogg.se

Annons:
julklappen
12/13/12, 12:53 AM
#28

jättebra tips.Det måste jag testa. Äter just nu Biosilica, för hår,hud och naglar.

misslilly
12/14/12, 4:59 PM
#29

massage ska tydligen vara bra :)

Ramiraz
1/21/13, 10:56 AM
#30

Håret växer extra fort av ÖL! Så drick öl.. det räcker med lättöl, kanske till och med alkoholfri öl. Men så finns det ju  även öljästtabletter att köpa.

Växer fort som ogräs då.

Fridaaaa
1/21/13, 11:19 AM
#31

#30 mycket kalorier i de flesta ölsorter ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
4/5/13, 6:35 PM
#32

mitt hår började växa snabbare med en kombo att gå över till (nyttig) ovo-veg kost och balsammetoden (nu kör jag inte balsammetoden längre men jag tvättar med schampo max 2 gånger i veckan annars tvättar jag med bara vatten + balsam i längderna så massagen i hårbotten gör jag fortfarande)

jag har heller aldrig använt "skit" i håret (med skit menar jag spray, vax, hårfärg etc etc)

mitt växer 2 cm/månaden ungefär. kanske lite snabbare men det där "snabbare" nöts bort för att jag toppar det för sällan.

det når däremot bara till rumpan nu men jag har inte försökt få det längre på ett tag.

l'm back

tlover
4/6/13, 7:16 AM
#33

för sent för edit men jag tänkte säga att jag tror inte att ett nogorlunda "skitfritt" hår gör att det växer snabbare, däremot är jag säker på att det slits mindre så resultatet blir i princip det samma

l'm back

[teekan]
6/15/13, 10:33 PM
#34

#26 Hur gör man balsammetoden? Är intresserad av att testa :)

Annons:
Exxozzie
6/16/13, 4:55 PM
#35

I korta drag tvättar du håret med bara balsam; Gnuggar in balsam i hårbotten och har i det på längderna som du sköljer ur.

Artikel om Balsammetoden

Det finns också en hemsida om bara denna metod: Lockig.se


Cazzos
6/23/13, 8:57 PM
#36

Hårmassage är nog det enklaste och billigaste sättet att få håret att växa.

Jag hade ett par korta hårstrån på huvudet och masserade en gång, redan efter 2 dagar så såg jag att de hade växt lite… Antingen var det en illusion eller så hallucinerade jag (??) 😛

Lägg dig i soffan med huvudet över soffkanten och massera långsamt 5-10 minuter, 1 gång varje dag.


[Nightcat]
7/8/13, 12:00 PM
#37

Sätter en tass här då det är mtk intressant läsning.

Upp till toppen
Annons: