Huskurer

Ansiktskväll

2011-10-16 13:43 #0 av: Exxozzie

Igår hade jag en ansiktskväll. Min hud blev som en badystjärt och jag kan inte låta bli att känna på den idag. Å andra sidan kom den till sin rätt nu när jag slarvat lite. Det mesta tog jag från skafferiet då kvällen blev lite provisorisk:

1. Peelade ansiktet med olja och salt

2. Tvättade bort peelingen med en rengöringskräm (en emulsion med både olja och vatten)

3. Tvättade bort rengöringen med kokt regnvatten (regnvatten är bland det bästa jag testad faktiskt!)

4. Ångbadade med torkad citronmeliss i 10 minuter. (Koka upp en kastrull med vatten. Sätt dig och håll ansiktet över ångan)

5. La på en ansiktsmask med havregryn, äppelcidervinäger, honung och vatten i 20 minuter

6. Smörjde in med en ansiktskräm jag gjort.

Bättre kan det inte bli. Skrattande

Anmäl
2011-11-10 12:28 #2 av: Maria

#1 Nu handlar denna sajten om "egengjorda" produkter.

/Maria

Anmäl
2011-11-12 13:09 #4 av: Exxozzie

Lejonkungenn: Nu har jag varit utan internet ett tag och i varje tråd jag läser så gör du reklam för Mary Kay. Jag tycker det räcker nu.

Jag har testat Mary Kay. Jag tycker mest de har dyra produkter. Jag kan göra en likadan kräm för mindre än halva priset.

Anmäl
2011-11-12 15:36 #5 av: jeessiikaa

Vad är skillnaden på vanligt kranvatten och regnvatten? :P Är inte regnvattnet "smutsigare"?

Anmäl
2011-11-14 13:04 #6 av: XxKimxX

jeessiikaa: regnvatten är det renaste vattnet, om du förståss inte tar det ur en vattenpöl eller så :)

Anmäl
2011-11-14 13:17 #7 av: Maria

#6 Blir lite skeptisk här....Obestämd

Jag har också alltid hört att det är bra att skölja håret i regnvatten men aldrig fattat varför?

Man dricker ju inte regnvatten vilket man gör med kranvatten.

Ska man använda regnvatten numera så ska man koka det och det säger ju en del. Alltså är det inte riktigt "rent" som det är.

Nu är ju regnvatten rent på så sätt att inget är tillsatt men jag kan tänka mig att en massa nedfall/avgaser och liknande gör att vattnet ändå inte är tjänligt att dricka.

Personligen tror jag att ett riktigt bra vatten är från en egen brunn eller källa som man har testat.

/Maria

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.