Annons:
Etiketthuskurer
Läst 3152 ggr
Exxozzie
2011-10-16 13:43

Ansiktskväll

Igår hade jag en ansiktskväll. Min hud blev som en badystjärt och jag kan inte låta bli att känna på den idag. Å andra sidan kom den till sin rätt nu när jag slarvat lite. Det mesta tog jag från skafferiet då kvällen blev lite provisorisk:

1. Peelade ansiktet med Olja och salt

2. Tvättade bort peelingen med en rengöringskräm (en emulsion med både Olja och vatten)

3. Tvättade bort rengöringen med kokt regnvatten (regnvatten är bland det bästa jag testad faktiskt!)

4. Ångbadade med torkad citronmeliss i 10 minuter. (Koka upp en kastrull med vatten. Sätt dig och håll ansiktet över ångan)

5. La på en ansiktsmask med havregryn, äppelcidervinäger, honung och vatten i 20 minuter

6. Smörjde in med en ansiktskräm jag gjort.

Bättre kan det inte bli. Skrattande


Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Maria
2011-11-10 12:28
#2

#1 Nu handlar denna sajten om "egengjorda" produkter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Exxozzie
2011-11-12 13:09
#4

Lejonkungenn: Nu har jag varit utan internet ett tag och i varje tråd jag läser så gör du reklam för Mary Kay. Jag tycker det räcker nu.

Jag har testat Mary Kay. Jag tycker mest de har dyra produkter. Jag kan göra en likadan kräm för mindre än halva priset.


jeessiikaa
2011-11-12 15:36
#5

Vad är skillnaden på vanligt kranvatten och regnvatten? :P Är inte regnvattnet "smutsigare"?

XxKimxX
2011-11-14 13:04
#6

jeessiikaa: regnvatten är det renaste vattnet, om du förståss inte tar det ur en vattenpöl eller så :)

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

Annons:
Maria
2011-11-14 13:17
#7

#6 Blir lite skeptisk här….Obestämd

Jag har också alltid hört att det är bra att skölja håret i regnvatten men aldrig fattat varför?

Man dricker ju inte regnvatten vilket man gör med kranvatten.

Ska man använda regnvatten numera så ska man koka det och det säger ju en del. Alltså är det inte riktigt "rent" som det är.

Nu är ju regnvatten rent på så sätt att inget är tillsatt men jag kan tänka mig att en massa nedfall/avgaser och liknande gör att vattnet ändå inte är tjänligt att dricka.

Personligen tror jag att ett riktigt bra vatten är från en egen brunn eller källa som man har testat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Exxozzie
2011-11-14 19:00
#8

Jag tycker om regnvattnet för att det inte innehåller några metaller eller klor. Klor torkar ju ut och det finns i kranvattnet.

Ja, det blir ju en del smuts. Regnvattnet (här hemma hos mig) har en lite gul ton. Det går ju inte att hjälpa att det kommer med lite annat t ex löv, flugor. Det kommer även med gaser från atmosfären.

Svavelgaser och koldioxid finns i regnvatten. Koldioxiden kan jag tycka är okej (koldioxid + vatten = kolsyra), det ger ett lägre pH, ungefär det som huden har. Gaserna får man bort om man luftar vattnet. Alltså; man låter det stå rakt upp och ner i en bunke t ex.

Jag kokar alltid regnvattnet så alla bakterier försvinner. Minst 15 minuter.
Sen dekanterar jag (låter jättetöntig eftersom det inte är vin vi håller på med) så allt grumligt, inklusive flugor och sånt, inte kommer med i det jag ska använda.

Jag drack regnvatten när jag var på landet som liten. Tunnan hade ett spänt tyg över sig så att inget olämpligt kom i. Så det går ju, med lite skit under naglarna. Hehe. Tungan ute


Upp till toppen
Annons: