Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 4293 ggr
[Suomilaura]
2011-10-28 23:00

Bra hudvårdsprodukter för torr hy?

Någon som har lite bra tips mot torr hy? Är endast torr i ansiktet.

Några bra produkter? Något man kan fixa själv?

Tacksam för tips :)

Annons:
Exxozzie
2011-10-30 21:07
#1

Det finns en hel del.

Man kan ju göra en kräm eller använda ett tunt lager Olja att smörja in med.

Något som har fungerat hur bra som helst på mig är regnvatten. Man byter ut kranvattnet mot regnvatten när man tvättar ansiktet. Eller sköjer en sista gång med regnvatten innan man smörjer in sig.

Annars, om man redan använder tvål (eller annat lödder i ansiktet) kan man byta ut det mot yoghurt. Det finns lite olika recept eller artiklar man kan få lite tips av. :)


jeessiikaa
2011-11-08 21:50
#2

Du skulle ju kunna använda bodylotion eller bodybutter i ansiktet, eftersom de krämerna brukar vara fetare än ansiktskrämer, ett tips är BodyShops Bodybutter, den fungerar jättebra för mig, jag använder den även i ansiktet, den är helt lagom fet och är inte kladdig efteråt :)

Zynell
2011-11-08 22:00
#3

Jag skulle inte rekommendera bodyshops produkter. De brukar ofta innehålla just silikoner, mineraloljor osv. Det är inget bra för huden. Jag brukar aldrig direkt rekommendera ett märke utan en produkt ur ett märke. De flesta märken brukar ha en produkt eller flera som inte är någon höjdare.

#0 Allt beror på vilken prisklass det handlar om. Men om du vill ha en billigare variant skulle jag rekommendera Niveas Pure & natural. Den är fri från mineraloljor, silikoner osv. Men det är också i stort sätt den enda produkten ur Niveas sortiment jag skulle rekommendera. Resten är i stort sätt fullt av skräp.

[Suomilaura]
2011-11-09 00:10
#4

Är intresserad av produkter i alla prisklasser :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Annavw
2011-12-10 13:59
#7

Jag rekomenderar forevers Propoliskräm, den är superskön och fick 5 getingar i expressen 1/12.

Kommer Nog aldrig att köpa små burkar som kostar sjutton igen!

http://annavw.bloggplatsen.se/

Upp till toppen
Annons: