Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 3683 ggr
Exxozzie
11/12/11, 1:31 PM

Vampyrolja

Jag hittade nyss den här: Vampyrolja

Vad är detta? Varför är den så bra?

Jag reagerar lite på hur man utvinner den (Ur en körtel vid fladdermusens rectum). Men längre ner på sidan står det att den är helt vegetabilisk. Ja, se upp ni som vill ha vegetabilisk vampyrolja.

Skulle så klart vara intressant om någon har testat den också. Vad tycker ni? Är det en okej produkt eller känns den osäker?


Annons:
MajaL
11/12/11, 4:03 PM
#1

Vad skumt! Fladdermöss är ju fridlysta/utrotningshotade.

Vad används den till?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Zynell
11/14/11, 9:08 AM
#2

Det här låter bara misstänksamt. Det står till och med att det varit förbjudet och texten motsäger sig själv när det först står att oljan kommer från fladdermöss och att det sedan står att den är vegetabilisk. Får mig att dra öronen åt mig. Den verkar inte heller ha några underbara egenskaper för huden. Finns andra oljor som gör samma saker.

MajaL
11/14/11, 11:22 AM
#3

#2 Instämmer.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Exxozzie
11/14/11, 7:08 PM
#4

Jag håller med er. Men man blir ju ändå nyfiken.

Jag antar att den används som vilken hudolja som helst men varför är den så himla bra?

Haha, ja. Personen säger ju att hon/han säljer "inte helt lagliga produkter att sälja till privatpersoner". Jag tänker mig någon bakgård med rostiga gamla plåttunnor. DDT och kvicksilver..
Slår vad om att det är vanlig motorolja i små burkar. :P


jizzy
11/16/11, 1:13 PM
#5

Det här måste vara ett skämt…? Skrattande

MelanieL
11/18/11, 9:14 PM
#6

Låt dem stackars djuren vara.. -.-

/ Melanie

Skrattande

Annons:
hus-musen
11/19/11, 2:02 PM
#7

Förstår inte riktigt nyttan av denna Olja, och jag gillar definitivt inte djurplågeriet det faktiskt innebär:
Fånga fladdermusen, inte ge den något att dricka på flera dagar, sedan klämma ur körtlarna på den och om den överlever så släpps ut den igen.

Det är varken snällt eller miljövänligt.

Qui dormit, non peccat

 


jizzy
11/21/11, 12:56 PM
#8

Jag är helt övertygad om att detta är fejk, och i så fall ska vi nog inte lägga ner energi på saken. Glad

Upp till toppen
Annons: