Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 2816 ggr
Cederin
2011-11-13 22:46

Torr hösthy

Har ganska jobbig hösthud just nu. Min näsa har börjat flagna lite på sidorna, huden runtomkring, vid kinderna och så känns det nästan "skrovligt". Tvättar med mild och fuktgivande rengöringscreme från The Body Shop, och använder ansiktsvatten. Hjälper inte! =/

Har ingen direkt erfarenhet av natur-skönhetsmedel och har inga sådana speciella medel.. Men finns det någon produkt/matvara som vanligtvis finns i hemmet som jag kan tillämpa? Någon fuktgivande scrub kanske? Tack på förhand! :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Annons:
Zynell
2011-11-14 08:58
#1

Vad för ingredienser finns det i produkterna du använder? Svaret brukar oftast finnas där. Skrattande Min erfarenhet av body shops produkter är att de innehåller saker som huden inte alls vill ha. Men jag vill inte dömma ut ett helt märke, utan man ska titta på varje produkt för sig.

Exxozzie
2011-11-14 19:39
#2

En skrubb kan man ju alltid göra med en Olja (oliv, raps, jordnöt, solros…) och salt som man tvättar bort sen. Eller bara sköljer med vatten så oljan stannar kvar, men saltet försvinner. Den ger ingen fukt men den ger fett. :)


Cederin
2011-11-15 07:39
#3

Tack för svaren! :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Mooniq
2011-11-18 21:07
#4

köp kallpressad Olja eller kallpressad kokosfett, det finns lukt/smakfri kokosfett ifall du inte gillar doften. kan köpas på hälsokostbutiker eller crearome.se

viktigt att en olja/fett är kallpressat för då finns nästan alla näringsämnen kvar i oljan, om man varmpressar så försvinner en del nyttigheter och när man extraherar( då använder man kemikalier) och raffinerar ( renar med andra kemikalier) så är nyttigheterna i en Olja död. OM du tittar på olika oljor i affären så kan du se att friteringsolja - som är död - är helt klar och utan grumlighet, oljan i alla flaskor har samma färgnyans. titta sen på kallpressad olivolja, där finns lite grumligt på botten, den oljan doftar lite - och är supernyttig för huden.

shenet.se är en superb sida att läsa om kemikalier om.. man lär sig mycket där!

Skrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Cederin
2011-11-19 00:31
#5

#4 Tack för ett väl utvecklat svar och tipsen! =) Jag kan tänka mig att kallpressat är mycket bättre.

Alltid roligt att få kunniga svar!

Medarbetare på Naglar och Hår

Annavw
2011-12-10 13:39
#6

Jag vill tippsa om en produkt som jag använder

Propoliskrämen från Forever, den går supersnabbt in i huden och är helt underbar på torr hy.

Den fick 5 getingar i expressen förra veckan

kram

http://annavw.bloggplatsen.se/

Annons:
Cederin
2011-12-10 21:20
#7

#6 Det låter intressant, tackar så mycket för svar! :)

Medarbetare på Naglar och Hår

[mossquinnan]
2011-12-13 13:51
#8

Kan åxå varmt tipsa dig om ekologisk cocousolja,den är mycket bra faktist..

Rosenserien har många bra produkter åxå:-)

Är man känslig ska man passa sig för Forevers produkter då dom innehåller många allergiframkallande ämnen..parabener är en av många *L*

MajaL
2011-12-15 14:43
#9

Var inne hos en hudterapeut och blev uppbunkrad med nya grejor. Två "tvålar" som man ska tvätta ansiktet med. En med en särskild lera och en annan med tea trea Olja.

Ler-tvål morgon & kväll i två dagar, tredje dagen ska man köra med tea trea-olje-tvålen morgon & kväll.

Mycket intressant att se hur detta blir.

Annars använder jag olivolja och nyponrosfröolja + talk på dagarna. olivolja (pytte-pytte lite) på kvällarna.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Upp till toppen
Annons: