Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 5316 ggr
MissInAction
2011-11-27 10:15

Jäkla vinter

Jag som inte använt kommerciella hårprodukter i mitt hår på 1.5 år ungefär, köpte härom veckan ett hårmousse Förvånad för jag står inte ut med att mitt hår är statiskt hela dagarna nu på vintern. Visst, det luktar gott och håret får liksom en fin form och håller ihop bättre, men ändå.. det är liksom emot mina principer.

Finns det något naturligt sätt att råda bot på statiskt och flygigt hår?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
hus-musen
2011-11-27 14:34
#1

Oljor hjälper, som tex arganolja eller macademiaolja. Rena oljor utan tillsatser.Glad

Qui dormit, non peccat

 


MissInAction
2011-11-27 16:15
#2

Aha! Får testa :) Ska man gnugga in i topparna bara? Jag har bara mandelolja, jojobaolja och ricinolja hemma, tror du de fungerar?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

hus-musen
2011-11-27 18:29
#3

Ricinolja är för fett om du tänker ha kvar oljan i håret, kommer nog bara se otvättat ut. Fast det är ju inte flygigt dåTungan ute

Mandelolja och jojobaolja har jag aldrig använt, så det vet jag inte. Men ta lite i topparna och prova så märks det.
Arganoljan tycker jag är bra eftersom håret inte ser fett ut och blir mjukt och fint utan att bli flygigt eller elektriskt.

Qui dormit, non peccat

 


MissInAction
2011-11-27 20:03
#4

Då måste jag leta upp arganolja! De andra oljorna har jag främst använt till ansiktet, men jag har testat att ha mandelolja i topparna också, för att det skulle vara så otroligt bra för hår, hud och naglar och stimulera tillväxt. Fast jag tyckte mest att det var kul att det gav glans, kanske tog jag för mycket Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

hus-musen
2011-11-27 20:57
#5

Arganolja kan du ha i ansiktet oxå, se bara till att det inte är konserveringsmedel och andra konstigheter i den :)

Qui dormit, non peccat

 


MissInAction
2011-11-27 21:02
#6

Jag förstår Glad Absolut, inga onödiga konstigheter ska det vara i produkterna.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Elshira
2011-12-07 23:01
#7

Att använda ordentligt med återfuktande/fettande balsam och inpackningar är väldigt bra (och gärna köpa med "hårinpackningar a la jojoba" osv lite då och då).

Förut brukade jag alltid använda inpackning istället för balsam (alltså varje tvätt). Tvättade först håret med schampo, i med inpackningen, och sedan skrubba, raka, borsta tänderna eller vad man nu kan tänkas göra under tiden i duschen. Gå på toa med för den delen (på/i toaletten då…).Oskyldig Fungerar faktiskt väldigt bra. Se bara till att inte använda schampo/balsam/inpackningar med silikoner (och helst inga mineraloljor) i t.ex. Själv är min favorti loreal nutri glos (rosa burk) favoriten! Du kan ju blanda ut inpackningen med lite av valfti Olja :)

Numera kör jag dock själv på balsam metoden och har ack så underbart oelektriskt tunnt och "nordiskt" hår! Skrattande En ny värld öppnade sig för mig när jag började med det ^^ Men även att utesluta silikoner osv gjorde en väldig skillnad för mig det med.

Vill du läsa mer om schampo utan "dåliga" saker för håret, och passane balsam, eller konceptet med balammetoden så kan du kolla på lockig.se

Problemet med ditt flygiga hår är i.af att det är torrt och måste ha fukt och Olja för att det ska må bra och inte torka ut :) Dessutom blir det inte lika sprött då (om man nu tycker man har risigt hår).

Hakuna matata!

jizzy
2011-12-09 12:54
#8

Vintern är hemskt… För ALLT… Hår, hud osv. Usch! Tyst

Annavw
2011-12-10 13:43
#9

Ha ha det här kanske låter helt sjukt men jag använder faktiskt glidmedel i håret när det är väldigt statiskt., Jag avskyr spray och mousse och allt sån "skit" tycker att håret blir äckligt.

Men vanligt click från apoteket <3  vattenbaserat!

http://annavw.bloggplatsen.se/

MissInAction
2011-12-10 20:34
#10

#7
Åh just ja, kanske man ska börja köpa inpackningar igen…. Ska köpa någon på salong tror jag, de brukar ha lite mer vårdande ingredienser i sig samt mindre vatten.

Men inte är det väl bara torrheten i luften som gör håret statiskt? Jag menar, min jacka är jättestatisk och jag känner av det när jag håller mig i närheten av den… Skrikandes

#9
Hahah glidmedel i håret! Skrattande Ja varför inte, liksom… om det fungerar. Bara i topparna eller?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annavw
2011-12-10 21:36
#11

Har det i topparna och gnuggar in det i handerna och stryker det över håret, blir glansigt och får stadga Flört

Det funkar!

MissInAction
2011-12-10 22:49
#12

#11
Oki! Får se om jag sticker iväg och köper också för att testa Glad har just nu bara silokonbaserat glidmedel hemma och det vill jag inte ha i håret…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annavw
2011-12-12 22:51
#13

Ni får berätta vad ni tycker sen… Min omgivning tyckte att jag var tokig först men har börjat en efter en…Cool

Annons:
MissInAction
2011-12-13 07:21
#14

#7 När du använder inpackning vid varje tvätt , hade du det i hela håret då? Bäst att fråga :) #13 Ser faktiskt mest fram emot att berätta det för folk xD lol


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MajaL
2011-12-18 11:55
#15

Du undrade hur du applicerar den. :)

Du gnuggar in händerna i oljan (bara några droppar), sedan tar du lätt i håret (inte bara topparna) och gör ungefär som med vilken hårprodukt som helst. :)

Masserar/drar igenom lite lätt.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

jizzy
2011-12-20 12:56
#16

Glidmedel - det var ett tips det! Kanske ska testa. SkämsSkrattande

Jetta
2011-12-23 19:03
#17

Vet inte om någon redan skrivit det men äppelcidervinägersköljning brukar jag använda. När jag använder det blir mitt hår aldrig elektriskt och mindre lättovat också. Man blandar en del vinäger med 5-10 delar vatten och sköljer efter att man har tvättat håret.

[Eleya]
2012-02-03 12:53
#18

Hårborsten som påstås råda bot på hårets statiska elektricitet? Hittas på Netonnet.se =)

MissInAction
2012-02-03 20:42
#19

#18
Jasså? Aldrig hört talas om. Påstås säger du Glad Har du, eller vet du någon som, testat?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

hus-musen
2012-02-03 22:23
#20

#19 Jag har testat och känner flera som har en. Tycker inte att den är särskilt bra, men mitt hår brukar inte vara så elektriskt heller.
Andra tycker den funkar.

Är väl som vanligt, beror på hårtyp och problematikgrad.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
MissInAction
2012-02-03 22:51
#21

#20
Ja oki! Så är det säkert. Frågan är om det är värt att chansa eller inte Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Eleya]
2012-02-06 12:36
#22

#19 Jag bara såg den på netonnet.se i förra veckan. Jag har precis börjat tvätta mitt hår med Rasul-lera och håret blir otroligt statiskt, till den punkt att jag funderar på att skaffa en träborste eller en såndär på netonnet.
Men jag har inte hört om hur den är..vill heller inte bara naivt tro på att den verkligen fungerar, därför väntar jag med köpet. =)

Mina plastborstar är hopplösa, men kanske en träborste som inte är lackad fungerar bättre, dock får man nog borsta skonsammare.

Upp till toppen
Annons: