Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 2964 ggr
Marizia
2011-11-30 18:45

Hår-hjälp

Hejsan!

Jag visste inte riktigt hur jag skulle döpa min rubrik så skrev bara Hår-hjälp då detta gäller håret.

Finns det något/några produkter som man oftast har hemma, som typ är bra för håret?

Jag vill att mitt hår blir lenare och kanske lite glansigare, men vill inte ha jätte mycket balsam i mitt hår.

Så jag undra om nån vet någon slags ''mask'' eller nått? ;)

Mhv/Marizia

Är tacksam för alla svar! ;D

Annons:
MelanieL
2011-12-01 21:20
#1

Olivolja är ju klassikern! Har dom flesta hemma och det funkar skitbra :) skriver ett mer utförligt inlägg imorgon med "kurer". Jag är inne på mobilen just nu.

/ Melanie

Skrattande

MelanieL
2011-12-02 16:03
#2

Så nu sitter jag vid datorn.

Har jag fattat det rätt då att du vill ha "hemmakurer" ? Isåfall finns det hur mycket som helst. Till och börja med då: OLJOR. Jag använder det vid varje tvätt, som leave in, inpackning.. allt typ. 

Jag köpte kokosfett på ica som jag smälter i micron och sen blandar med balsam. Funkar skitbra faktiskt :)

Vissa använder ju honung också. Och slitet hår som behöver protein tar tacksamt emot ett ägg!

Men det beror helt på din hårtyp. Testa att blanda olika ingridienser :) Mosa en avokado eller vad som helst. Finns jätte mycket olika grejer man kan göra. Utgå från ditt vanliga balsam som bas sen är det bara att hälla i grejer tills du känner dig nöjd Flört

/ Melanie

Skrattande

Marizia
2011-12-02 19:57
#3

Tack så mycket för ditt svar! Skrattande

Jaa, jag menar hemmakurer, hmm burkar inte ha olivolja hemma, vi använder rapsolja hemma… jag brukar tävtta håret med ägg ibland när jag har tid..

Har några fler förslag? Flört

MelanieL
2011-12-02 21:20
#4

Rapsolja funkar det med Glad

/ Melanie

Skrattande

Marizia
2011-12-03 05:42
#5

Joo jag testa det en gång, och då råka jag lägga för mycket så jag fick skölja det i en hela vecka med bara vatten för att få rensa ur den ur mitt hår, rapsolan är väldigt fet, så det är svår att rensa ur om man har tagit för mycket som jag då hehe.

Så det är därför jag inte vågar rapsolja i mitt hår igen. Flört

MelanieL
2011-12-03 11:10
#6

Det är därför ska blanda ut det med balsam Skrattande Har också gjort det misstaget med valnötsolja..

/ Melanie

Skrattande

Annons:
Marizia
2011-12-03 16:18
#7

Ungefär hur mycket Olja och hur mycket balsam?, skriv gärna i te skedar då det blir lättare för mig Skrattande

Men jag vill inte att det ska sluta med att jag får extremt oljigt hår igen hehe ;)

Jag har långt,tjockt,asiatiskt hår ;)

MelanieL
2011-12-03 16:54
#8

Svårt att säga! Så himla olika är det. Jag har tunt svenskt hår så jag vet faktiskt inte hur mycket du skulle behöva :/ 

Använder du BM?

/ Melanie

Skrattande

Marizia
2011-12-03 18:04
#9

Nej tyvärr inte… :/

MelanieL
2011-12-04 01:56
#10

Men då ska det väl inte vara något problem att få oljon! Schampo i torrt hår bara ;) testa? Kanske är det precis vad ditt hår behöver. Om nu rapsolja. Är för fet för dig, spring ner till närmaste affär och köp lite olivolja. Fast oljor är ju inte för alla. För mig funkar det bra hur som helst :( Har ingen annan något förslag på bra hemma recept?

/ Melanie

Skrattande

MelanieL
2011-12-04 01:58
#11

Oj blev lite konstigt inlägg, skriver från mobilen igen.

/ Melanie

Skrattande

Cazzos
2011-12-05 21:28
#12

Mosa avocado och blanda i en tesked olivolja och en matsked honung, blanda noga (se till att avocadon är mosad ordentligt) och sen är det bara att applicera till blött hår Skrattande


Marizia
2011-12-06 16:18
#13

Tack! ;)

Annons:
Justsmiile
2011-12-06 20:54
#14

brukar blanda balsam, äggula, honung och olivolja

mitt hår bara suuuger åt sig :)

kan säga att jag kör på balsammetoden.

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

 

snaapit.blogg.se

Marizia
2011-12-07 19:32
#15

#14 Tack, det där MÅSTE jag bara testa! ;)

Justsmiile
2011-12-08 17:14
#16

gör det ;) 
kan kännas fettigt i början men man behöver tålamod…
gjorde det på mammas hår som är lite annorlunda och dröjde en halv dag innan hennes hår fick samma resultat som mitt (hennes verkade fettigt efter hon sköljt av).

kan tillägga att vissa hår inte är så glad för proteinen i ägget men det är jätte olika.

I så fall skippar man bara det ;)

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

 

snaapit.blogg.se

Upp till toppen
Annons: