Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 4256 ggr
[NinaCrown]
12/3/11, 2:22 PM

Mandelolja

Jag har upptäckt att min hy älskar produkter som innehåller mandelolja, och jag vill därför börja använda det i mina hemmagjorda produkter. Problemet är bara att just mandelolja är väldigt dyrt, är det någon som har förslag på billigare substetut som fungerar på ungefär lika dant sett?

Det jag gillar i mandelolja är att det tas upp så fort av huden och att det hjälper till att förhindra att min hy blir lika rödflammig.

Annons:
Exxozzie
12/3/11, 5:15 PM
#1

Man kan ersätta mandeloljan med sesamolja. Den är lite billigare men också lite sämre. De har ungefär samma egenskaper. :)

Om man bara är ute efter konsistensen på oljan/hur fet den är så finns ju solrosoljan. Den är billig i matbutiken men den liknar inte mandeloljan lika mycket som sesamoljan gör.

Var köper du din mandelolja? Det kan ju hända att just där du köper oljan har de överpriser. Apoteket t ex, kan jag tycka har lite väl mycket vinstsats på sina oljor.


[NinaCrown]
12/3/11, 11:14 PM
#2

Jag har inte köpt någon Olja än, men har provat di verse olika produkter som innehåller just mandelolja och dom har alltid fungerat lite bättre än andra produkter för mig.

Har försökt hitta nå ställe som säljer mandelolja billigt för att prova så att min hypotes verkligen stämmer, men det känns så otroligt dyrt O.O Därav att jag funderat på nå billigare. Men ska kolla upp sesamoljan och se vad den ligger i för prisklass ^^

Carnosa
12/18/11, 10:14 PM
#3

Använder ni mandeloljan och sesamoljan att smörja ansiktet eller kroppen?

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

Tettis84
2/16/12, 7:27 PM
#4

Jag anväder själv jojobaolja, men den är förvisso dyrare=)

Men det är en helt fantasisk hudolja, både till kropp och hår.

Man kan säkert även använda den i diverse olika recept.

www.theresekostresa.blogg.se

Upp till toppen
Annons: