Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 5905 ggr
wingren
12/13/11, 9:54 PM

Att tänka på Riccinolja

Tänkte börja med riccinolja till håret, som så många andra, men det jag undrar är om det är något jag bör tänka på? :)

Annons:
Justsmiile
12/14/11, 11:30 AM
#1

det beror på om du använder det i shampot eller balsamet :)
massera i flera minuter och låt sitta ca en halvtimme.

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

 

snaapit.blogg.se

wingren
12/14/11, 4:55 PM
#2

okej, men är det bäst att ha i shampoo eller balsam o vad är skillnaden? :P Vissa tar i när det är torrt också, är det dåligt? :)

natha-mjau
12/14/11, 6:26 PM
#3

Jag kör med det nu :)
har i det i hårbotten och låter det sitta så länge jag känner för det, sen duschar jag och shamponerar 2 gånger.

Har haft i det 3-4 gånger i veckan i 2 veckor nu på lördag, har inte märkt någon skillnad :/

wingren
12/14/11, 7:15 PM
#4

hur länge låter du det sitta i då? synd att det inte verkar fungera än, men håret kanske får jätte fart om två veckor till, vem vet :D har du inte fått finare kvalitet heller?

natha-mjau
12/14/11, 7:20 PM
#5

#3 så länge jag orkar, men runt 1-2 h.
alltså, när jag duschar så blir det som ett stort fågelbo på huvudet, alltså allt hår trasslar in sig :s vilket är väldigt jobbigt att borsta ur sen, balsam tar inte bort de.

Har ju fått lenare hår iaf:) även fast jag tappar hälften

wingren
12/14/11, 7:24 PM
#6

jo det sägs ju att man tappar mycket i början. Skriv gärna sen hur det har gått om 2-3 veckor :)

Annons:
Justsmiile
12/14/11, 8:58 PM
#7

jag använder mig av balsammetoden så har det i mitt vårdande balsam :) 
det viktigaste när man har det i balsamet är att man blandar ut lite i balsamet.
annars stannar lätt det fettiga kvar och man får fettigare hår än innan man duschade…
men skulle räda att ha det i balsamet då det inte är så bra att ha i schampo så pass länge i håret.

som jag sa innan massera massa ;D

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

 

snaapit.blogg.se

wingren
12/14/11, 9:31 PM
#8

okej, hur kan man förhindra/förbygga så man inte får torr hårbotten? (:

Fridaaaa
12/16/11, 10:04 PM
#9

Jag tar i det i hårbotten, låter det sitta i minst 45 min, sedan går jag in i duschen och tar bort det med schampoo, fungerar kanon :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

wingren
12/16/11, 10:07 PM
#10

Tar du det "rent" så att säga eller i balsamet när du applicerar? Jag hade det blandat med balsam men tyckte ändå att det var svårt att få in i hela håret utan att använda typ halva burken ^^

MajaL
12/18/11, 11:44 AM
#11

Är det för att ni vill ha mera hår som ni tar ricinolja?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

natha-mjau
12/18/11, 12:37 PM
wingren
12/18/11, 2:21 PM
#13

Mer o längre :P

Annons:
[Mirka]1
12/22/11, 9:55 PM
#14

Mer hår kan ni tyvärr aldrig få av vare sig ricinolja, massage eller någon annan huskur då man är född med ett visst antal hårsäckar osv, däremot kan håret få volym vilket gör att det känns som mer. Bara så ni vet och inte blir besvikna! Tungan ute

(Längden däremot kan man påverka, såklart).

jeessiikaa
12/22/11, 10:29 PM
#15

jag brukar hälla upp lite Olja i en plastburk, sedan massera i lite i taget i halva håret, med halva håret uppsatt. Det går jättebra för mig och jag har använt en burk i ca. 2 månader, och använt oljan varannan dag :) Sen så duschar jag som vanligt, jag behöver bara schamponera en gång, så det är nog olika för alla :) Mitt hår har blivit mycket lenare och finare, och lite har det allt växt. Man får ha tålamod med det :)

wingren
12/22/11, 11:26 PM
#16

duschar bara håret 2-3 ggr/veckan så blir att jag tar i det då :P Men blandar ut mitt i inpackningen. Har du den från apoteket eller den andra som många verkar ha? Vad kostar den isf? (:

srebecca
1/2/12, 10:02 PM
#17

jag blev väldigt torr i hårbottnen efterråt, antar att det berodde på oljan!

Upp till toppen
Annons: