Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 34031 ggr
Frogge33
2011-12-17 21:09

Applicera ricinolja på ögonfransarna

Min fråga är hur ni gör när ni applicerar ricinolja på ögonfransarna. Köpte hem en flaska idag, men det stod att man skulle akta ögonen. Hur ska det gå till om man ska ha det på ögonfranskarna? Ska man blunda så länge som det ligger i eller vad? Och hur länge ska det sitta i? Är ricinolja farligt för ögonen?

Tacksam för svar Flört

 

// Matilda

Annons:
MelanieL
2011-12-18 00:14
#1

Oj visste inte att det var farligt för ögonen.. 

Jag brukar blunda och "trycka" in det i ögonfransarna och roten (Heter det så?)

/ Melanie

Skrattande

Exxozzie
2011-12-18 07:58
#2

Inte jag heller. Förvånad

Vilket märke köpte du?


MajaL
2011-12-18 11:33
#3

Detta minns jag att jag tänkte på vid ett tillfälle då ni diskuterade detta med ögonfransar + ricinolja.

Min ansiktsolja, nyponrosfrö, står det att man ska "akta ögonen" på. Så jag tänkte att det kunde vara samma med ricin.

Jag har också ricin hemma, men använder det bara till läpparna. Mitt hår och mina ögonfransar växer som ogräs ändå, nästan lite för mycket. :P

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Elshira
2011-12-18 12:14
#4

Det står akta ögonen på den från apoteketen inte på den från crearome. Jag har fått det i ögonen och för mig har det bara blivit lite suddigt som med remover med Olja i. Det svider i.af inget och har inte märkt något dagen efter. Kanske att det lägger sig som en hinna runt ögat och ev torkar ut det? Jag tar i.af lite på fingret blundar och stryker på så det kommer både i fransarna och franskanten. I början la jag den som en eyeliner men vissa säger att det ska var på fransarna. Men jag tycker det borde sitta på huden om det ska göra något med växtligheten. Hmm

Hakuna matata!

MajaL
2011-12-18 12:22
#5

#4 Jaha, intressant att det är skillnad. Obestämd

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

natha-mjau
2011-12-18 12:37
#6

jag smetar bara på, visst blir det lite fett runt ögonen men jag känner inte av någonting att det kliar eeller nått

Annons:
Frogge33
2011-12-18 13:35
#7

Min Olja är från Crearome. Köpte en 100 ml flaska på Life. Såhär står det på flaskan:

"Fettsyresammansättning: Ricinolsyra 75%. Förvaras mörkt och svalt. Akta ögonen. En fet Olja som utvinns ur ricinfrön. Gammalt traditionellt laxermedel. Upptas dåligt av huden, är därför bra att ha i massageoljor, läppstift och rengöringsprodukter."

Jag tror inte att det är farligt för ögonen, men att det kanske bildar en hinna på ögat som vissa sminkborttagningsmedel, som kan irritera.. Men vill endå vara säker.

 

// Matilda

MissInAction
2011-12-18 13:45
#8

Det där att ricinolja tas upp dåligt av huden, kanske är en orsak till att den ibland rekommenderas vid oljemetoden, när man rengör ansiktet med Olja? Lite OT, ber om ursäkt Tungan ute Jag följer den här diskussionen med stort intresse, för jag vill också testa men har inte vågat. Har Crearomes ricinolja hemma.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

sandra74
2012-02-19 20:42
#9

Jag har också på ögongransarna, har apotekets, har inte märkt någon negativ biverkning.

Carrolinline
2012-03-05 21:23
#10

Jag har köpt ricinolja idag så ska testa, läste i ett annat forum att ett bra tips kan va att använda en mascara borste när man tar på det. Låter ju enkelt så det ska jag göra :)

emlan_12
2012-04-12 09:52
#11

För bara några dagar sen började jag också med ricinolja för mina ögonnfransar. Efter att ha läst om ricinolja på ricinolja+hår = sant så testa jag genom att göra som de stod där.

Jag tog en tops och strök längste "roten" innan jag gick å la mig varje kväll. Nu har de bara gått några dagar men jag tycker ändå se lite effekt. Längen det jag inte men jag tycker mig se att ögonfransarna är lite fylligare.

Ska bli kul att se hur det blir om någon vecka!!

ekoqueen
2012-05-07 00:12
#12

Intressant att man kan använda ricinolja för att få långa ögonfransar. Undrar om  man också få täta fransar.

www.bodybazar.com (100 % Naturlig och Ekologisk hudvård)

www.bodybazar.blogspot.com (Eko Queen Bloggar!)

 

Doftliljan
2013-02-06 13:23
#13

Jag använder ricinolja blandat med mandelolja för att ta bort makeup. Suveränt effektivt. Det kan inte vara värre än annat. Ögonen och huden runt omkring är ju ett känsligt område. Tror det är därför det står varningstexter. Ett tecken på allergisk reaktion är att huden under ögat svullnar upp.

Annons:
Upp till toppen
Annons: