Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 5010 ggr
natha-mjau
1/19/12, 6:45 PM

priorin

Någon som provat detta och vet om det fungerar? Har provat silicia i olika märken och ricinolja, men har inte fungerat.

Annons:
koompiis
1/24/12, 5:14 PM
#1

funderar över det med :3 *tass*

MelanieL
1/26/12, 2:01 PM
#2

Puttar denna tråden :)

/ Melanie

Skrattande

Exxozzie
2/4/12, 4:05 PM
#3

Vad är priorin? :P


natha-mjau
2/4/12, 4:36 PM
#4

går på reklam nu :) gör så man inte tappar hår och gör så man får mer

[SweetRose]
2/8/12, 10:00 PM
#5

Jag har inte testat priorin men jag har ett annat GRATIS knep.

Man lägger sig upp och ner någonstans mjukt åp rygg där huvdet kan hänga över kanten, man ska känna blodet flöda till skallen. Efter det masserar man bara hårbotten i ca 5 minuter. Har gjort det ca 2 ggr per vecka ett tag nu och håret har tagit ett rejält skutt i tillväxten och tjocklek!

natha-mjau
2/8/12, 10:07 PM
#6

#5 haha knasigt ! Får sån huvudvärk när jag gör så. Men ska definitivt testa.

Annons:
MelanieL
2/9/12, 11:34 PM
#7

F*n va smart!!

/ Melanie

Skrattande

Exxozzie
2/10/12, 8:10 PM
#8

#4 Aha. :)

#5 + #7: Haha. Ja, det var faktiskt smart. Skrattande


Vintersnö
2/11/12, 10:02 AM
#9

Jag har prövat priorin för kanske 2 år sedan, och det tog ett tag innan resultatet kom igång men när det väl gjorde det så tappade jag faktiskt mindre hår. Det kändes dock inte som ett mirakelmedel, men hur det fungerar på en är nog väldigt individuellt och beroende på av exakt vilken anledning man tappar hår. Jag har för mig att priorin hjälper bra om man tappar hår pga näringsbrist eller liknande, men tappar man pga stress (vilket jag tror var min anledning) så kanske det finns andra metoder som fungerar ännu bättre. Som SweetRose sa så är det t ex väldigt bra att massera hårbottnen upp-och-ned, dels för att blod och näring strömmar bättre till hårrötterna och dels för att det får musklerna i hårbottnen att slappna av. Är de för hårt spända kan de annars "kväva" hårstråna så att de dör faller av. Vad tror du är orsaken till ditt håravfall? Har du dålig blodcirkulation kan jag rekommendera Vitaepro (finns i hälsokostbutiker), det ökar blodtillförseln upp till huvudet så att håret får mer näring. Och priorin tror jag absolut är värt att prova i alla fall. Lycka till! Skrattande

natha-mjau
2/11/12, 10:06 AM
#10

#9 tack :)

Jag vet inte riktigt. Jag har dålig blodcirkulation, för jag har alltid iskalla händer och fötter, fryser hela tiden.
Jag är arbetslös och är hemma hela dagarna, men ändå känner jag mig stressad och får panik.
Mitt hår är även ganska trasigt för jag har blonderat det oså.

Svårt att veta exakta orsaken :/

Upp till toppen
Annons: