Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 12655 ggr
1337
2012-01-29 10:37

Hår på armarna?

Hej! Jag har rakat armarna 2 gånger. Och senaste gången var igår. Då tänkte jag bara att om håret blir ''värre'' så är det bara att fortsätta raka. Men sen kom min kompis och skrämde mig haha. Och sa massa situationer som jag inte kan raka dom på så att jag kommer se ut som en apa då typ.

Så jag undrar nu iaf om ni tycker jag ska fortsätta raka eller inte? Det känns bättre när jag rakat dom men jag vill inte att det ska bli värre om ni förstår. Snälla säg vad ni tycker :)

Annons:
[Kaktuz]
2012-01-29 10:40
#1
[Kaktuz]
2012-01-29 10:41
#2

De kommer upplevas som grövre eftersom du hugger av dem rakt på när du rakar. Dessutom kan du stimulera vilande icke aktiva hårsäckar som kan generera i att du får mer hårväxt.
Gör det inte, du kommer ångra dig bara. Jag lovar

jeessiikaa
2012-01-29 14:46
#3

Min vän hade väldigt mörkt hår på armarna och hon skämdes som bara den. Hon vågade aldrig gå med bara armar och hon hade det verkligen jobbigt. Så hon gick till en frisör och frågade dem vad hon kunde göra. De tipsade om att man kunde bleka håren på armarna. Så hon gjorde det. Inte hemma alltså men hos frisören. I början såg det lite oranget ut men efter att hon använt silvershampo på armarna så blev det bättre och håren syntes inte alls. :)

Haha det låter verkligen jättekonstigt när jag skriver det.. Färga håret på armarna och tvätta dem med shampoo… Men det är sant. lol :D

Sweelin
2012-01-31 00:06
#4

Det är en myt att du får mer och grövre hår.

Faktum är att du får mindre och glesare

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

1337
2012-01-31 11:44
#5

#3

haha, men jag kan tänka mig att det funkar jättebra :) Jag har dock  redan blont hår på armarna bara det att dom har mycket lyster (hahaha) så jag tycker det syns rätt mycket.

#4

Vart har du fått reda på det? Det skulle ju va heaven om de är sant, vill bara veta att det är en ''säker'' källa. :)

Sweelin
2012-01-31 21:44
#6

Myt1

Myt2

Myt3

Myt4

Myt5

Tror det räcker med länkar nu Flört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
Zynell
2012-02-02 09:01
#7

#3 Om du vaxar dig får du glesare, men inte om du rakar dig. Då finns en stor chans att anagena hårstrån följer med ut när dem rycks ut vid vaxning, och då kan inte ett nytt hårstrå uppstå i den hårsäcken.

hus-musen
2012-02-03 22:28
#8

#3 Mindre och glesare får du enbart om du epilerar eller vaxar dig eller laser förståss, du måste förstöra roten.
Det blir inte mindre och glesare av rakning, det är en myt.

Qui dormit, non peccat

 


Sweelin
2012-03-11 23:28
#10

#9 Kan tänka mig att den är farlig faktiskt…

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Carrolinline
2012-03-12 11:33
#11

#10 Möjligt att den kanske kan vara, att de finns några nackdelar med att använda den, typ som att huden blir röd, man inte får sola osv.. Det vet jag inte har inte läst intruktionerna.. men jag tror inte dem skulle sälja den om den var så farlig att den skadar något faktiskt . Har inte testat den men ska göra de så fort jag kan :) Men är ju perfekt om man vill ha bort hårväxt, bara hoppas på att den fungerar :D

Exxozzie
2012-03-18 12:56
#12

#3 Det var ju faktiskt ett bra tips. :)

Jag tror att man kan bleva med citronsaft också. Man låter det sitta kvar en stund (och kanske även solar samtidigt?). Om nu blekning kan vara ett aternativ.


MajaL
2012-03-18 17:18
#13

Kan tänka att det beror på hur mycket hår det rör risg om.

Jag avlägsnar mitt hellre.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: