Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 3344 ggr
rebeccajansson
2012-01-30 18:18

Fett o slitet hår

Hej…

Känns verkligen som jag testat allt i shampoo väg men inget hjälper. Mitt hår blir bara torrare, trassligare o fetare hur jag än gör. Jag misstänker att min 5månadersbaby o ammningen ligger bakom detta men har ni något råd? varje gång jag borstar håret så är kammen full av hår. Jag kör med hårinpackning men känns som om det bara hjälper för stunden.

Mvh en olyckling…snart flintskallig mamma :P

Annons:
MelanieL
2012-01-31 18:01
#1

Har du hört talas om balsammetoden? Flört

Mitt hår har också varit en katastrof! Men balsammetoden har verkligen funkat för mig. Och för många andra.

Testa att lägga i lite Olja i ditt balsam (Det blir som en inpackning då). Det säger jag till alla men det är också något som verkligen funkar!

Är ditt hårt slitet, inte bara torrt ska du testa ägg ;) Ta en ägg-gula , sen blandar du det med balsam om du vill och använder det som en inpackning.

Men är ditt hår torrt så rekomenderar jag Olja! Bästa som finns till håret! 

Vad använder du för produkter nu? Glad

/ Melanie

Skrattande

Exxozzie
2012-02-04 16:03
#2

Ofta när man har torrt hår som är fett i botten beror det på att man tvättar det för ofta. Tvättar då håret varje dag blir det lätt fett i botten men fortfarande torrt på längderna.

Många som börjar med balsammetoden har fett hår i några veckor men det ger sig. Håret måste få vänja sig vid att man inte tar bort allt fett.

Melanies tips verkar jättebra. Visste inte ens att man kunde göra så. Skrattande


Upp till toppen
Annons: