Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 5317 ggr
Kebab-Eme
2012-02-05 21:42

Extremt torr hy, kräm?

Hej!
Jag får så extremt torr hy efter jag duschat, speciellt i ansiktet.
Det flagnar jätte mycket runt pannan och näsan.
Finns det någon bra och inte för dyr kräm för detta?

KöttbulleKorv

Annons:
Zynell
2012-02-05 23:58
#1

Jag skulle vilja börja med att fråga dig vad för rengöring använder du? Om du har torr hud och använder en uttorkande rengöring blir det inte så bra.

Stramar och drar det mycket i huden efter dusch?

Får du lätt feta partier i ansiktet?

Känns huden känslig någonstans?

Vad använder du för kräm just nu?

Detta kan hjälpa mig att avgöra vad du behöver. Glad

Kebab-Eme
2012-02-06 00:03
#2

# Jag använder ingenting i ansiktet, jag använder inget smink eller sådant. Använder heller ingen kräm.
Mitt på näsan kan det va lite fett ibland, det är på sidan av näsan som blir torr och flagnar.
Förstår inte vad du menar med ''stramar'' haha xD

KöttbulleKorv

Zynell
2012-02-06 00:18
#3

Det jag menar med stramar är om huden känns spänd efter duschen. Om det till exempel gör ont när du öppnar munnen rejält, och om det då känns som att huden ska spricka. Vid torr hud brukar dessa symptomer förekomma, men även att huden känns irriterad och känslig för beröring. Om du inte upplever detta har du troligtvis inte torr hud utan normal hudtyp. Du säger också att du inte krämar in dig, vilket får mig att tro att din hud är normal och inte torr. Kanske behöver du helt enkelt bara en peeling till ansiktet istället för en kräm för att få bort hudflagnorna. Glad

En torr hud behöver krämas in varje dag och framför allt på vintern brukar en torr hud bli väldigt besvärlig. Allt från rejäl sveda till klåda kan uppstå.

Kebab-Eme
2012-02-06 00:21
#4

#3 Jo det brukar kännas lite spänt,
Jag har testat att peela, och det blev ingen skillnad, bara att kinderna blev lena haha.

KöttbulleKorv

Zynell
2012-02-06 00:22
#5

Ok. Glad Vad använder du för rengöring?

Kebab-Eme
2012-02-06 00:24
#6

#5 Haha ingenting xD

KöttbulleKorv

Annons:
Zynell
2012-02-06 00:35
#7

Eftersom du varken använder kräm eller rengöring och har lätta symptomer för stramning i huden skulle jag ändå säga att du har normal hud. Svårt att avgöra genom nätet. Tungan ute

Men en anledning till att det flagnar runt näsan kan vara överskott av döda hudceller eftersom du inte rengör ansiktet med något. Kanske är allt du behöver en ansiktsmjölk som både mjukgör huden samt gör rent den.

Du kan ju börja och pröva med en ansiktsmjölk och funkar inte det kan du pröva med en kräm för normal till torr hud.

Svårt att rekommendera någon produkt eftersom varje produktserie har bra och dåliga produkter. Jag skulle rekommendera dig att gå till apoteket och kolla där. Var bara noga med att produkten du väljer inte innehåller mineraloljor eller silikoner. Dessa är inte bra för huden och kan orsaka problem. Prata med någon där. De kan säkert hjälpa dig.

Vill du ha naturliga ingredienser rekommenderar jag att pröva LUSH. De är lite dyrare men innehåller inga konstgjorda saker. Undvik Body shop och var försiktig med Kicks och det du hittar på mataffärerna.

Glad Hoppas det hjälper dig något!

[Highonbluetomorrows]
2012-02-06 01:33
#8

Själv skulle jag rekommendera hudkrämer från apoteket för torr och känslig hud, utan parfymer.

sandra74
2012-02-07 19:05
#9

Jag gillar vetegroddsolja, gör verkligen underverk för mig. Dock inye så bra i ansiktet på dagen, använder mandelolja under smink.

Maria
2012-02-07 22:09
#10

Jag har köpt en kräm på Lush som heter Skindrink och den har varit fantastiskt bra tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: