Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 6838 ggr
Satum
2/8/12, 9:46 PM

Ricinolja?

Hej!

Är det någon av er som har erfarenhet ac ricinolja? Ja, då förstås till håret och inte till något annatSkrattande

Funkar det? Växer håret snabbare?

Jag funderar på att testa men då applicera det på ögonfransarna. Någon som testat det? Kanske t.o.m är farligt? Eller?

Tacksam för råd och tips!

Annons:
liinnea
2/8/12, 9:49 PM
#1

Min vän använde det i ca 2 månader. till en början var allt bra och håret blev längre ja. men nu är hårbotten jääätte torr! när man använder det börjar håret även lukta illa.. du bör nog inte ha det på ögonfransarna…

sandra74
2/9/12, 12:11 PM
#2

Jag tar ricinolja på mina ögonfransar varannan kväll och jag upplever att de är både längre och tjockare.

Värt att tänka på är att ricinnolja härsknar fort, för att undvika att det kommer ner luft i flaskan vilket förkortar hållbarheten kan man stoppa i (rena) glaspärlor tänk också på att ha en i en mörk flaska.

Satum
2/9/12, 12:42 PM
#3

#2 Är det ren ricinolja du har? Eller är det en sådan speciell för just ögonfransar som är utblandat med något annat ämne?

natha-mjau
2/9/12, 1:15 PM
#4

använde det i tre månader, märkte ingen skillnad

mandizen-
2/27/12, 4:00 PM
#5

Jag använder ricinolja i mitt hår då och då. Har faktiskt inte märkt någon större skillnad på längden. Har inte heller fått några bieffekter som vissa pratar om, mjäll. dålig lukt osv..

tänker köra på med oljan i några veckor till i alla:)

sandra74
2/28/12, 10:24 PM
#6

Jag använder helt ren från apoteket.

Annons:
Satum
2/29/12, 3:49 PM
#7

Okej! Tack för alla tips. Jag ska ta och testa :)

[teekan]
3/4/12, 12:05 PM
#8

Jag har använt recinolja och då använde jag det i två veckor. Många tror att det inte funkar, mitt hår blev längre och jag var nöjd! :)

Behandligen jag körde med var:

först stoppa in recinoljan i håret innan jag gick och la mig och lät det vara till dagen där på. När jag duchar bort det så tog jag två gånger med shampoo och en gång med balsam :)

Jag tycker att det ger resultat :)

//Josefin

MajaL
3/5/12, 10:43 AM
#9

#8 Över natten alltså?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

[teekan]
3/5/12, 2:52 PM
#10

#9 jodå :) men jag hade självklart en liten handuk på kudden, annars blir det kladdigt :)

sare
6/16/12, 9:24 PM
#11

man ska inte ha det så längeTyst

bara 30 min annars riskerar man att tappa håret

MajaL
6/17/12, 12:01 PM
#12

#11 Haha, oj! Det har jag aldrig hört om! Intressant och bra att veta.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Carrolinline
6/19/12, 9:56 PM
#13

Jag har haft det i under natten en gång också.. aldrig mer haha kladdigt som f*n :P Men jag kan ju inte heller ligga still när ja sover så.. Annars har jag haft det i 20-30 min innan ja duschat .. har varit lite slarvig med det och inte haft det i regelbundet, men vist märkte jag skillnad :D Men den verkar kanske olika på olika personer verkar det som :)

Annons:
Arinya
6/20/12, 3:32 PM
#14

Det är inte ricinoljan som gör skillnaden… Spelar ingen roll vilken Olja manhar i stort sett… Det är stimulationen som gör att håret växer snabbare inte någon magi i själva oljan.

[Virvelvindsflickan]
6/23/12, 11:20 PM
#15

Min kompis använde till håret (hört att man kan använda till ögonfransar också) och hon tyckte att det hjälpte. Men det kanske beror på hur ofta man använder det, hur man applicerar det, hur ens hår är osv. Jag vet inte. 

Men tänkte köpa hem två flaskor och prova.
Bodystore.com har 2 flaskor för typ 170 kr
(inte exakt, utan lite under 170 kr) Skrattande

mikkan01
6/24/12, 1:56 AM
#16

#15
Skulle köpt en ifall du bara är under prövningsperiod. Finns inte så många användningsområden för ricinolja och om det skulle fungera dåligt för dig så har du inte slösat en onödig peng för 2 ;-)
Köpte den stora flaskan förra året(!!) och den är precis slut nu =)

~mikkan

[Virvelvindsflickan]
6/24/12, 7:18 AM
#17

#16 
jo, tänkte först & främst köpa en liten flaska.
om det fungerar köper jag förhoppningsvis fler ;)

[teekan]
9/25/12, 4:56 PM
#18

#11

Jag har fått jätte fint hår och jag har inte tappat det ännu men du kan ha rätt. :)

Upp till toppen
Annons: