Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 3653 ggr
leemland
3/11/12, 12:42 PM

Jag kan inget om ingredienser

Jag kan inget om vilka ingredienser som är bra och mindre bra :P Men jag har nu en ny handkräm/fuktighetskräm som verkligen fungerar på mig och mitt ena problemområde; armbågarna.

Jag tycker det skulle vara bra/kul att veta om det är något "dåligt" i krämen. Hoppas någon kan hjälpa :)

Jag har skrivit av direkt från tuben.

Ingredienser: Aqua, Canola oil, Cetearyl alcohol, Glycerin, Isoproply myristate, Potassium cetyl phosphate, Cetaryl glucoside, Phenoxyethanol, Parfum, Tocopheryl acetate, Benzoic acid, Dehydroacetic acid.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Zynell
3/12/12, 12:17 AM
#1

Här har du en liten översättning på vad som finns i krämen. Skrattande

Aqua - vatten

Canola oil - rapsolja

cetearyl alkohol - konsistensgivare

Glycerin - fukt.

Isoproply myristate - oljekomponent.

Potassium cetyl phosphate - tensid

Cetaryl glucoside - sockeremulgator

Phenoxyethanol - lösnings och konserveringsmedel

Parfum - doft

Tocopheryl acetate - e-vitamin

Benzoic acid - konserveringsmedel

Dehydroacetic acid - konserveringsmedel

Jag skulle säga att det här är en helt ok kräm, fast den innehåller mycket konserveringsmedel - men det är bra konserveringsmedel. En annan sak jag reagerar på är att den också innehåller mycket cetearylalkohol dvs konsistensgivare.

När man läser en ingrediensförteckning står det som krämen innehåller mest först i listan och det som finns minst av står sist. Och ceteralyalkohol är något som egentligen kan uteslutas. Man kan justera konsistensen genom att bara minska eller öka mängden vatten eller Olja.

Om jag nu har i cetearyl alkohol i mina produkter brukar det vara enormt lite och inte så mycket som denna kräm verkar innehålla, men jag tycker inte att du ska vara rädd för att använda produkten. Men jag vet inte om jag skulle rekommendera den för väldigt torr hud utan kanske till en mer normal/torr, men det är kanske det du har. Till en väldigt torr hud borde man köpa en kräm som innehåller fett och inte är baserad på bara Olja. Sheasmör är jätte bra för torra partier, INCI-namnet för Sheasmör är Butyrospermum parkii, om du sugen på att pröva en kräm med fett i senare.

Hoppas detta hjälpte dig lite. Skrattande

leemland
3/12/12, 11:11 AM
#2

Tack så mycket  Glad

Ja det hjälpte mig, intressant att veta. Nää jag har rätt så torr hud faktiskt, har testat många olika krämer men inget har funkat så bra som denna. Mina armbågar är ofta torra och "frisiga" så att det ibland gör ont. Och efter att ha smörjt in ca 3 gånger var det mycket bättre! Funderar lite att testa antingen den krämen eller en bodybutter dom dom också har på mina ben som är extremt torra.

Tack än en gång, det var till mycket stor hjälp Glad

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Zynell
3/12/12, 11:57 AM
#3

Varsågod! Skrattande

Exxozzie
3/18/12, 12:57 PM
#4

Jag flyttar tråden till "Finn Fem Fel" som är till för sånna här roliga frågor. :)


Upp till toppen
Annons: