Annons:
Etiketthuskurer
Läst 3862 ggr
EvelinaS-L
3/17/12, 3:57 PM

Tips

Hejsan! 

Jag har atopisk eksem och har haft det sedan jag var 9 Månader.
Det är som värst på mina händer och fötter, men det har blivit mycket bättre nu än vad det var när jag var mindre. (nu är jag 15år)

Anledningen till att jag skriver dettta inlägg, är att jag hoppas att ni kanske har lite tips på vad jag kan göra för mitt ansikte. Jag är torr på hela kroppen men mest i ansiktet och på händerna och nu när det är så torrt i luften blir det ännu värre.
Jag blir väldigt torr och flagig efter att jag sminkat mig, trots att jag är vääldigt noga med att smörja in mig morgon och kväll + innan sminkning. (smörjer in mig med cano derm)

Så, har ni några tips på vad jag ska göra för att inte blir  torr och flagig i ansikte? Glad

oj vad rörigt det blev..

_Kram Evelina
_

Annons:
Exxozzie
3/18/12, 12:48 PM
#1

Jag har för mig att man kan badda med ringblomste på eksem, men jag är inte helt säker.

Det finns annars hyfsat många växter man kan göra omsalg med; alltså använda det som en grötig mask.

Mot det torra skulle jag försöka peela men inte med skrubb, utan med ämnen som "skalar av" huden. Dessa är t ex syror som mjölksyra (finns i fil och youghurt) eller citronsyra (finns i citron och apelsiner..). Det är viktigt att få bort gammal hud, så att den friska kommer åt det du smörjer in dig med.

Peelingmasker

Aloe gelé är bra för både torr hy och eksem.

Jag vet inte vad för typ av eksem det är du har. Men jag hittade en sida med lite tips:

Eksemmedel


Upp till toppen
Annons: