Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 11927 ggr
[Gabriella01]
2012-03-18 20:27

Utan att operera

Hej folket!

Det jag undrar är om man kan få bort leverfläckar utan att operera bort? Då men aar jag en väldigt lite leverffläck som störr mig väldigt mycket. Finns det någon salva eller något som gör att en leverfläck kan försvinna? Vart finns det att köpa?

Är vääääldigt väääldigt tacksam för svar!

Mvh / Gabriella

Annons:
JohannaEkroth
2012-03-18 20:30
#1

Att man opererar behöver inte betyda att man blir sövd, utan när ddet gäller leverfläckar så räcker det nog med lite bedövning.

Tror inte det finns någon salva som tar bort leverfläckar är jag rädd för.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Gabriella01]
2012-03-18 20:43
#2

Men den sitter lite under näsan och över munnen. Om jag opererar bort den, kommer det att bli ett fult ärr då? För jag vill hälst inte att det ska synas någonting

JohannaEkroth
2012-03-18 21:47
#3

Jag har ingen aning. Jag har själv aldrig tagit bort något födelsemärke/leverfläck.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Gabriella01]
2012-03-19 09:26
#4

Okej, men hoppas att någon mer kan svara. För jag vill verkligen få bort den.:(

JohannaEkroth
2012-03-19 09:28
#5

Du kan ju fråga inne på Hälsa iFokus eller Mode och skönhet i fokus också. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Gabriella01]
2012-03-19 15:20
#6

Ja, men tack för hjälpen iaf!Flört

Annons:
Hellas
2012-03-19 19:15
#7

Man ska absolut inte experimentera med leverfläckar och försöka bleka dem utan låt isådana fall en läkare ta bort den.

Prata med en läkare, de kan bedömma om det blir ful ärrbildning eller inte.
Det handlar inte om en operation utan ett litet litet skärsår bara.

Lycka till

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Gabriella01]
2012-03-19 19:35
Hellas
2012-03-19 19:58
#9

Jag som helt slutat köpa industriframställda hudvårdsprodukter, förutom rena läkemedel, ryser vid tanken på att köpa detta Tyst.
Jag hittade inte ens innehållsförteckning så det kan förutom motorolja innehålla blekningsmedel för kläder, klorin och en massa andra farliga ingredienser.

Du gör förstås som du känner är rätt för dig men risken är att du kan få en allergisk reaktion.

Leverfläckar är inte att leka med och man ska aldrig experimentera med dem.
Går det inte att dutta lite täckande fondation som dämpar fläcken du idag har Kyss.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Gabriella01]
2012-03-19 20:07
#10

Jo, jag har tänkt att köpa en kräm som är ungefär min hudfärg Glad Den kostar 99 kr på kicks. Rätt dyrt för att vara så lite faktigst, enligt mig. Men vissa säger också att man kan ta citronsaft på leverfläcken. Fast egentligen så gör man det bara på fräknar… Det värkar inte fungera tyvärr. Obestämd Men jag får väl vänta tills jag är lite äldre då jag kan ta bort den med laser. Skrattande

sandra74
2012-03-20 14:33
#11

Jag hade köpt cremen på Kicks.

Hudblekningcremer är inte något jag som är för naturlig hudvård vill rekommendera. Det blekande ämnet brukar vara Hydrokinon (inci hydroquinon) förutom i hudcremer kan du hitta det i framkallningsvätska för foton.

Blekningscremer med hydrokinon har varit förbjudet sedan 2001 i sverige. Det tränger in i  huden och påverkar pigmentet så att huden bleks. Huden kan bli fläckig och missfärgad för resten av livet och det finns misstankar på att ämnet kan medverka till hudcancer.

[Gabriella01]
2012-03-20 22:10
#12

Jaha, men laser är inte farligt? Eller?

Hellas
2012-03-21 16:25
#13

Vet inte om man tar bort leverfläckar med Laser, en leverfläck behöver oftast analyseras efter att den är borttagen och det går ju sissådär bra ifall man tagit den med laser Cool.

Men är det verkligen så illa som du tror?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[Gabriella01]
2012-03-21 18:16
#14

Jaa, man lägger märke till den såfort man tittar på mig. ( iaf jag! )  Jag vill verkligen få bort den. Jag tror jag kör med laser faktigst. Jag fick också reda på att det inte finns någon åldersgräns. Så jag kör med laser Skrattande

sisela
2012-03-24 17:26
#15

Jag har en stor leverfläck precis under mungipan. En gång när jag var yngre var jag till läkaren för att prata om att ta bort den. Han sa att "det borde inte vara nåt problem. Det är så köttigt och mjukt att skära där". Hahaha. Jag tyckte det lät jätteäckligt och ville aldrig mer göra nåt åt fläcken. Nu skulole jag kunna tänka mig att ta bort den men bara för att den är lite ivägen eftersom den står ut lite. Dock är den en del av mitt utseende och jag skulle sakna den. Dessutom blir jag inte glad om jag skulle få ett ärr där.

De flesta jag känner tänker inte alls på det. Jag har målat många självporträtt och när jag sätter dit pricken så undrar folk vad jag håller på med. "Oj den har jag aldrig tänkt på", säger de om den. Skrattande

[Wijsa Kaberg]
2012-03-26 15:05
#16

Gabriella:Tror inte att det är så alvarligt som du skriver, bild? Cool

patronsaint
2012-03-26 17:16
#17

Mamma har tagit bort ett hon hade på kinden två gånger. blev inget ärr alls dock har det kommit tillbaka nu för tredje gången…

I want to be like the patronsaint of reality.

[Gabriella01]
2012-04-03 15:45
#18

Ska försöka ta en bra bild…

EbbaSprallig
2012-04-06 12:30
#19

Jag har använt en slags blekningskräm på en av mina kommer inte ihåg vad den hette men kan säga dig att jag inte har ett märke kvar, jag är riktigt nöjd med det, den är liksom borta och det gick helt smärtfritt. Jag hade en leverfläck under ögat och jag blev så iriterad för att det var så ju fult ut så då använde jag blekningskräm. Alla andra säger att det kanske inte är så farligt men om du inte tycker om den så ska du nog ta bort den….. man gör sig ju fin för att man själv vill ellerhur?

[Gabriella01]
2012-04-11 00:56
#20

Ja, precis! Men kommer du verkligen inte ihåg vad den blekningskrämen hette? Om du inte gör det, vet du någon annan? Väldigt tacksam för svar! GladFlört

Annons:
NinjaKakan
2012-04-11 21:15
#21

Leverfläckar kan man frysa bort och skära bort. Mixa och fixa inte med saker själv, det är bättre att gå till doktorn och ta bort den om den är irriterande.

Jag har tagit bort en leverfläck på magen och det blir ett ärr kvar, men deet skickades också in på analys för hudcancer. Frysa bort dom kan man göra.

Gå till doktorn och prata med dom istället så kan dom säkert hjälpa dig. Skulle dom rekommendera dig en kräm så testa, men gör det inte själv.


EbbaSprallig
2012-04-12 14:11
#22

kommer inte ihåg vad den hette men det finns nog andra på www.shytobuy.se eller andra sidor som man lätt hittar

[Gabriella01]
2012-05-07 09:36
#23

#21 om jag ska frysa bort den, hur gör man då? Gör man det själv?

NinjaKakan
2012-05-07 10:18
#24

#23 Man går till doktorn som fryser bort den. Dom har typ kylspray som dom sprayar på (vet inte vad det är) och man dödar helt enkelt hela fläcken. Går väldigt snabbt.


[Gabriella01]
2012-05-12 09:18
#25

#24 vad smart!

NinjaKakan
2012-05-12 09:49
#26

#25 Ja, har inte testat det själv då jag har skurit bort mina, men tydligen ska det inte bli ett ärr heller. :)


NinjaKakan
2012-05-15 15:42
#27

Så nu har jag varit iväg och tagit bort en leverfläck under brösten. I princip smärtfritt :) Hur har det gått för dig med din ?


Annons:
Ulla
2012-05-28 15:38
#28

Jag har fryst bort flera stycket leverfläckar, bl a en som satt väldigt illa till på ögonlocket. Kändes knappt. Det blev en liten sårskorpa som ramlade av efter några dagar. Inget ärr någonstans. Det var en hudläkare som gjorde frysningen.

Jag fick höra att man måste man gå till läkare om man vill ta bort leverfläckar i ansiktet, men jag vet inte varför.  Kanske för att det finns olika typer?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

NinjaKakan
2012-05-28 20:55
#29

#28 Det gäller inte bara för att det sitter i ansiktet utan för att det faktiskt kan vara hudcancer :) Det finns ju såklart olika, aktiva leverfläckar och inte aktiva leverfläckar ^^


Upp till toppen
Annons: