Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 13571 ggr
Alyosha
3/29/12, 8:49 PM

Ta bort pormaskar?

Har nån någon tips på hur man tar bort pormaskar. Jag använder ofta Nivea nose strips, men det hjälper inte särskilt länge, redan efter några timmar kan jag se hur huden blir fett och oljig. Har också använd ansiktsmasker och scrubkräm, men det hjälper inte särskilt länge eller  :(

Annons:
mikkan01
6/20/12, 6:42 PM
#1

Rätt gammal tråd det här ser jag men vet många som har problem med pormaskar sååå… svarar väl ändå :-)

Mitt ansikte var väldigt finnigt, fett och hade pormaskar ööööverallt… testade OCM, något jag läst om på många ställen men aldrig riktigt snappat upp…nu var jag desperat och ville få bort allt så jag gav det ett försök. Eller flera.
Jag kör på det 1 gång i veckan och huden blir förvånansvärt mkt bättre.
Först blev det ännu fler finnar och jag blev såklart skitledsen men sökte runt lite och uppfattade det som att huden ställer om sig och efter 3:e användningen är min hud fin och len som en babyrumpa :D

OCM är alltså en djuprengöring, man blandar ricinolja (den Olja du mest behöver) och någon annan Olja som tas upp av huden (olivolja, kokosolja, jojobaolja, mandelolja m.fl.).
Du masserar in det i hela ansiktet, främst på problemområdena.
Sen tar du och ångar av ansiktet med en handduk, skölj i VARMT vatten och lägg mot ansiktet tills handduken gått mot normal temperatur…upprepa tills du känner att all Olja är borta.

Får du inte bort oljan kan det ge dig sämre hy.

Värt ett försök! Lycka till :-)

~mikkan

Alyosha
6/23/12, 11:38 AM
#2

Tack för ditt råd, ska definitivt prova det. :)

[Look on me]
6/29/12, 12:20 PM
#3

KYL FINNEN MED IS! Har gjort det många gånger, och finnen blir alltid mindre. :D

sandra74
7/6/12, 12:27 PM
#4

Ingrid har skrivivt om pormaskar, du hittar det här www.ingridbbeautiful.wordpress.com

MajaL
7/10/12, 11:53 AM
#5

#3 Coolt! :D

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

hjartelyckanskaniner
8/2/12, 8:22 AM
#6

#1 Hur mycket Olja behöver man? =) Är det bara Ricinolja+ olivolja eller man behöver ta alla av de sorterna som du skrev upp? =)

Har gått till Len Hud väldigt länge och fått porrensning och det gör riktigt ont! Sen köpte jag en kräm som var ruskigt dyr, 595kr för en sådan liten burk som man kan hålla i handen. Visst, den räckte i 3-4 månader. Blev bättre men man hade fortfarande kvar lite av pormaskarna. Jag har mest på näsan, ut mot kinderna, lite under underläppen och mellan ögonbrynen. Hatar dem!

Men ska testa #1s tips och se om det funkar =) billigt och bra ju! Olivolja har man ju alltid hemma!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Annons:
mikkan01
8/2/12, 11:03 AM
#7

#6 Det beror på om man har torr hy, normal hy eller fet=)
Ju torrare hud man har desto mindre ricin ska man använda.
För torr hud: 10% ricin 90% valfri Olja
Normal hud: 20% ricin 80% valfri Olja
För fet hud:  30% ricin 70% valfri Olja

Man kan använda nästintill vilken Olja som helst som tas upp av huden. Jag kör på enbart en Olja i, alltså en av alla dom jag skrev men det går nog att blanda om man vill.
Glömde skriva i första inlägget att man helst vill ånga av ansiktet innan också för att porerna ska öppnas, värm oljan sen i händerna innan du masserar in.

Ånga sist av en gång för mycket än en gång för lite!!Glad

~mikkan

hjartelyckanskaniner
8/2/12, 11:13 AM
#8

#6 Tack så mycket:) Vad menar du med ånga av? Att man lägger en handduk över huvudet eller att man ska sitta med huvudet över en ångande vattenskål?:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

mikkan01
8/2/12, 11:15 AM
#9

#8 Skölj en handduk med varmt vatten och lägg på ansiktet =)

~mikkan

hjartelyckanskaniner
8/2/12, 11:54 AM
#10

#8 ska testa ikväll :)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Bumbibjörnen
8/15/12, 3:42 PM
#11

Var kan jag köpa ricinolja?

mikkan01
8/15/12, 5:51 PM
#12

#11
Hälsokoster och apotek säljer det =)

~mikkan

Upp till toppen
Annons: