Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 3119 ggr
SofiaWe
2012-04-07 17:28

Ny här!

Hejsan! 
Vad kul att det finns en sida om sånt här med! 
Har hållt på med balsammetoden i typ två år och testat flera olika balsamer och inpackningar, efter typ ett år började mitt hår få fler bad hairdays än bra. Så för någon månad sen gav jag upp och köpte in TREsemmes naturals shampoo och balsam som till skillnad från alla andra shampos jag testat efter att jag börjat med balsammetoden funkade bra! Dock blir mitt hår lättare tovigt nu än förut men jag ska hitta en bra inpackning och få nått sorts flyt i det med så kanske det blir bättre. Har ni nått bra tips på en bra inpackning/blandning? När jag körde med balsammetoden kunde jag inte använda oljeinpackning utan att vara tvungen att tvätta ur mitt hår minst 4 gånger för att fettet skulle försvinna.

Sen skulle jag också vilja veta om det är någon här som har ett bra tips på vad man kan göra mot extremt svaga naglar?

Mvh Sofia :)

Annons:
Exxozzie
2012-07-13 19:37
#1

Använder du Olja måste du tvätta ur med schampo, tyvärr. Eller tvätta många gånger, som du säger. Testa en torr Olja som tistelolja.

Bra ingredienser för håret är ofta sura: ättika, vinäger, citron med mera.

Citronmeliss och rosmarin kan man göra te på och sköja håret med. Också bra för håret.

Om du inte vill göra ett eget balsam (vilket jag tycker är det absolut bästa) kan du blanda i lite vegetabilisk Olja i det du har nu. Det gör balsamet lite "tyngre" och håret kommer antagligen bli mindre frissigt och tovigt.
- Ta lite i taget och testa dig fram till en bra mängd Olja. Jag skulle börja med en tesked Olja per deciliter balsam att börja med. Flört


TatsuOni
2012-07-14 17:47
#2

Det allra viktigaste är att inte låta naglarna gå av. Håll dem korta en längre tid. Det ger ofta starkare naglar.

Måla dem inte alls eller sällan.

Ha på Olja varje dag, t ex olivolja.

Du kan även ha brist på något ämne. B-vitamin är t ex bra för naglar och hår. Om naglarna klyver sig eller har vita fläckar så har du troligen zink brist.
Det finns även speciella kosttillskott som är bra för naglarna.

Använd en mjukare nagelborste när du gör rent naglarna och peta aldrig rent dem.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Nosen
2012-08-02 17:40
#3

När jag sparade ut mina naglar så gjorde jag såhär:

Jag målade naglarna med baslack och vanligt lack. Så fort man ser att nagellacket börjar lossna efter någon dag, så tar man bort alltihop på kvällen för att sedan smörja in naglarna med en Olja och nagelbandscreme. Sedan fick naglarna vila under natten. Nästa dag målade jag på nagellack igen.

Sedan körde jag på med den rutinen och var jättenoga.

Efter några veckor så hade mina naglar vuxit sig starka och långa, då kunde jag ha dom utan lack eller endast ett genomskinligt stärkande lack.

MelanieL
2012-08-09 02:42
#4

Jag har aldrig behövt schampo för att tvätta ur olje-inpackning, bror kanske lite på hårtyp och hur mycket Olja man har. Eller något sånt?

/ Melanie

Skrattande

Upp till toppen
Annons: