Lekar, undersökningar etc

Tjejtidningen utan yttre fokus

2012-04-12 16:27 #0 av: MajaL

Tänkte tipsa om en webbtidning som är rellativt nystartad. Jag är själv kulturredaktör där och söker just nu en till kulturskribent.

Divine Magazine är en gratis webbtidning med fokus på välmående och inspiration för en njutbar och hälsosam livsstil. Vi vill skapa en tidning där skönhetsideal, press på att vara "bäst på allt" och ha en bra karriär skjuts åt sidan.

Vi delar bland annat med oss av goda recept, hälsoartiklar, spännande intervjuer, mode, skönhetstips, resereportage, kulturnyheter, , recensioner, krönikor samt lite vardagliga tips på hur man får en sund, hållbar och välmående livsstil.

(Tråd skapad med tillstånd av sajtvärden)

Anmäl
2012-04-12 16:31 #1 av: [aammE]

Kan du förklara hur det är utan yttre fokus när det är mode och skönhetstips i tidningen? I min värld är det i alla fall "yttre fokus", men jag kan ha fel, har ju ej läst tidningen.

Anmäl
2012-04-12 16:45 #2 av: MajaL

Vi förespråkar varken dieter, att man ska följa trender slaviskt eller måste se perfekt ut för att duga. Man kan fortfarande ha kläder och smink/hudvård som intresse men är kanske inte speciellt sugen på att köpa cosmopolitan för att få ta del av sådant.

Hoppas att detta förklarar dina funderingar #1. :)

Anmäl
2012-04-12 16:47 #3 av: [aammE]

#2 Ah, då förstår jag. Det låter ju bra mycket sundare än de allra vanligaste tidningarna. :)

Anmäl
2012-04-12 16:48 #4 av: MajaL

Så bra! Du är härligt välkommen att kika i våra nummer så klart. :)

Allt är 100% gratis. :)

Anmäl
2012-05-07 20:42 #5 av: ekoqueen

Mycket nyfiken. Ska kika er på ert nummer. Tack för tipset!

Anmäl
2012-05-09 22:44 #6 av: sandra74

Rolig läsning, jag gillade den. Bra jobbat!

Anmäl
2012-05-10 15:23 #7 av: MajaL

#5 och #6, härligt, roligt att höra! Vi tackar! :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.