Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 3428 ggr
natha-mjau
2012-05-01 22:00

smink och blodådror

Har ni något bra tips på smink som skulle kunna passa mig.
Tänkte mest på foundation och liknande just nu.

Har inga problem med acne eller liknande, men jag har synliga blodådrar över hela kroppen, har alltid haft det. Hatar det.
Och det har jag även en stor blodåder vid hakan och under ögonen och på ögonlocken.

Tänkte om det finns nått bra smink som kan täcka över detta lite bättre än det jag har nu? vanliga foundations från maybelline.

Vet inte om detta är rätt sida o fråga på? Men hittade ingen annan som jag tyckte passade bättre.

Annons:
sandra74
2012-05-02 09:00
#1

Om blodådrorna lyser igenom blått så hade jag valt en ljus concealer som drar åt gult (samma färg som den man använder fär att dölja mörka ringar under ögonen).

Om de lyser igenom så mycket att det blir en röd ton så döljer du det med en grön concealer.

Everyday minerals har en bra gul och Tikei har en bra grön och en gul. Om du provar dessa och tycker täckningen är dålig så kan du blöta penseln med vatten för att få en bättre täckning.

Produkterna hittar du på www.tikei.se

natha-mjau
2012-05-02 13:42
#2

#1 tack för tipset ska fundera på det!

köpte nämnligen en ny concealer.. men är lite osäker på hur man använder den x)
Om man ska ha ett lager och sen foundation på eller bara concealern?

sandra74
2012-05-02 22:39
#3

Bra tips på hur du lägger concealer har Tyra Banks på you tube, där finns också många andra roliga tips. Jag lägger först concealer och sedan foundation.

natha-mjau
2012-05-03 15:37
#4

#3 okej, för jag tyckte att om jag har på foundation på sen så lyser det igenom mer än om jag bara har concealer :S

men ska kolla på lite youtube klipp, vad ska jag söka efter?

sandra74
2012-05-05 09:06
#5

Jag hittad en del när jag sökte på Tyra Banks make up. Ingrid länkar till en el bra klipp via sin blogg också www.ingridbbeautiful.wordpress.com

natha-mjau
2012-05-05 12:18
Annons:
Upp till toppen
Annons: