Annons:
Etikettundersökningar
Läst 5468 ggr
noraa
2012-06-09 11:34

hur tar ni hand om era naglar och hy?

frågan är hur tar ni hand om era naglar?

hur tar ni hand om er hy? kramar!

lägg gärna in en bild på er hy eller naglar!

Annons:
Exxozzie
2012-07-13 19:29
#1

Jag har ingen bild just nu, tvärr.

Ansiktet:

  • Rengöring med bara vatten. 1-2 ggr/veckan med en glycerintvål. Jag smörjer in mig med en kräm varje gång jag rengör ansiktet oavsett om det bara är med tvål eller vatten.
  • Någon gång ibland en ansiktmask med aloe vera gelé och grön lera. Ibland kör jag på en havregrynsmask.
  • Peeling med örtsalt och Olja ibland
  • Ångbad efter peelingen

Naglarna:

  • Filar när de gått av. Tungan ute

Jag har aldrig haft problem med att få långa ocg starka naglar. Men nu har jag jobb på en industri där de går av allt eftersom. Handkräm funkar bra om jag blir torr.


MajaL
2012-07-14 16:43
#2

Ansikte:
Morgon…

Tvätt med en lertvål och sedan en tvätt med egen honungsblandning. Sedan insmörjning av ett aloe-vatten, sedan arganolja samt morotsolja. Sedan zinkpuder över det. Olivolja på läpparna. Nog det hela tror jag. Ett ekologiskt täckstift före pudret vid behov.

Kväll…

Tvätt med lertvål samt en tvätt med egen honungsblandning. Sedan aloe-vatten och arganolja och morotsolja.

Smörjer händerna med olivolja på kvällen. Inklusive naglarna blir det ju! ;)

Säger annars som Ämma om naglarna. Mina växer sig starka och långa utan större trixande. Det är mera som så att jag inte orkar klippa de, så jag filar de och låter de hållas rätt långa istället.

Ansiktet en gång/vecka:

Tvätt med lertvål. Ångbad i 15 minuter. Lermask. Sedan arganolja samt morotsolja + zinkpuder.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

sandra74
2012-07-14 20:42
#3

Tvättar ansiktet med handgjord tvål, kaolinlera med havregryn och örter, ibland bara pads i microfiber. Gör ansiktsmask med frukt eller ägg ibland. Smörjer med Shea på vintern, ibland mandelolja med eteriska oljor. Nu på sommaren har jah Suhadas produkter eftersom jag blev nyfiken på dem och Jason Organics Ester C lotion.

Smörjer händerna med Shea eftersom jag använder kommersiell tvål när jag jobbar. Klipper mina naglar för att jag tycker det är fräscht med korta naglar när man hanterar oförpackade livsmedel.

noraa
2012-07-16 00:05
#4

#2 HounungsBlandning,Vad är det till för? vad är ingridienserna och hur gör man?  blev intresserad av det !

drutten2
2012-07-16 14:46
#5

Jag tvättar morgon och kväll med African black soap eller ren flytande hunung på fuktad hud (masseras in, sköljs av med vatten). Smörjer in med ren Aloeveragel, blandat med några droppar olivolja på kvällen. Scrubbar 1-2 ggr i veckan med en rengöringsborste och tvålen.

Ibland gör jag även ett eget ansiktsvatten som jag låter stå i kylen och baddar med efter rengöring. (håller ca 1 vecka)

1 del citronsaft

1 del äppelcidervinäger

5 delar mineralvatten.

Blandar ut min lotion (Olivia by Ccs- apoteket) med 1 del olivolja och

4 delar lotion i en burk, och har som hand och fotkräm.

Filar och klipper naglarna vid behov, och även mina naglar får lite olivolja när jag smörjer in dem med min lotionblandning.Glad

#2 Vad gör zinkpudret för nytta, är det nedmattning av glansig hud? Hur gör du det i så fall?

MajaL
2012-07-16 20:23
#6

#5 Använder det istället för annat puder. Det mattar ner men är även bra för hud som lätt blir fet/lätt får utslag.

Bra för känslig hy med andra ord. :)

Gör det själv av talk och zinkoxid. Finns hos crearome, båda ingredienserna.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Annons:
drutten2
2012-07-16 22:01
#7

Va bra, precis sådan hud jag har.

hur mycket tar du av varje?Glad

Dipsie'n'Poo
2012-07-17 22:45
#8

Morgon och kväll tvättar jag med en speciell tvål. Torkar torrt. Har på ett serum i hela ansiktet. Sedan ett till serum på de infekterade områdena. Ett sett från Mary Kay. Funkar rätt bra, blivit lite mindre finnar i pannan och så. ^^
Har tidigare använt Stioxyl (?), Acnicyl och Aco Acnegel. Hittills hamnar settet om tre på andra plats av effektivitet. Stioxyl (?) på första plats, dock säljs det inte längre… Obestämd

Naglar klipps när jag har duschat och känner för det. Målar dem inte ofta. Filar dem ofta och tar bort smutsen när det hamnat där. Glad
Krämar in händerna när de behöver det.

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

MajaL
2012-07-18 12:23
#9

#7 Står på zinkets påse från crearome hur mycket det ska blandast ut. Jag tar utifrån deras rekommendation på den. Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

[SweetRose]
2012-07-31 23:23
#10

Använder sällan mycket smink så det lilla jag har (mineralpuder eventuellt lite ögonskugga och målade ögonbryn) brukar försvinna av sig själv under dagen så jag sköljer bara noga med vatten. Varje gång jag duschar gör jag en mask av rasullera.

naglarna är helt bedrövliga. Jag är en bitare så de är korta och ovårdade Tungan ute

MajaL
2012-08-03 18:01
#11

5% av zinket kan jag inflika med att det ska vara. Kollade upp det. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Frosstis
2012-08-18 20:57
#12

Tar inte hand om hud+naglar.. Ibland sköljer jag ansiktet. När det är skola använder jag smink (puder, mascara, ögonskugga) och tvättar av det på kvällen med tvål och vatten. Resten av kroppen smörjer jag bara in med body lotion, ibland varje dag till och med. (bara på sommarlovet)

Naglarna klipper jag, de växer jäättelångsamt och jag vet inte hur jag ska få de att växa snabbare, så jag klipper de rakt av så de inte blir som bågar, blir de som bågar så bryts de av. Så mina naglar blir någon millimeter längre för varje gång de klipps. Sedan tar jag bialnd nagelolja eller sådant som gör naglarna starkare (vilket inte funkat).

[mia323]
2013-11-08 12:43
#13

Sköljer först ansiktet med varmt vatten och blandar sen tre droppar jordnötsolja med tre droppar mandelolja i handen och tvättar ansiktet med oljan. Den tar bort även mascara. Sen sköljer jag av med varmt vatten. Skulle det vara  Olja kvar i ansiktet tar jag en tvättlapp och blöter i varmt vatten och torkar av överflödet. Gör samma procedur på morgonen. Sedan jag började med detta har jag inte behövt någon ansiktskräm. Hittade tipset på nätet och det fungerar verkligen.

Annons:
Djurälskaren87
2013-11-08 18:44
#14

använder barnängens tvål i ansiktet och en kräm för känslig hy från apoteket och smörjer in med efterått. gör det morgon och kväll.

sedan en gång i veckan har jag en ansiktmask från yves rocher.

gällande naglarna så gör jag inte så mycket, men smörjer in händerna vid behov.

[mia323]
2013-11-08 23:12
#15

Tänk vad olika det är, själv kan jag inte använda barnängens tvål. Mina händer blir torra som fnöske och jag får självsprickor.

Djurälskaren87
2013-11-08 23:13
#16

15# använder de till ansiktet inte händerna och efter jag använt smörjer jag in mina händer men jag blir inte alls torr i huden iallfall:)

[mia323]
2013-11-10 10:17
#17

Torkar tvålen ut händerna lär den ju också torka ut ansiktet. Jag menar bara att det är så otroligt olika hur man reagerar på olika saker. Min man använder alltid barntvålen och har inga som helst problem.

Jacquire
2013-12-11 22:00
#18

Smörjer in morgon med avokadoolja , väntar en stund och lägger på mineralsmink. Använder avokadoolja för att skydda mot vind och väder utomhus!

Tvättar ansiktet på kvällen, med african black soap eller honung. Använder sedan crearome ansiktsvatten och lägger på en naturlig salva (natursalva) eller avokadoolja med ren aloe vera.

Med naglarna är det en annan historia, bryr mig inte så mycket om de men när jag väl gör de smörjer jag in ricinolja på de varje kväll. Då jäklar blir de starka och växer fort!

[Glitterregn]
2013-12-20 14:56
#19

#0 Målade precis mina naglar men jag använder en hudkräm från Nivea varje gång jag har tvättat händerna för att inte få så flikiga nagelband. Jag använder även en myrrolja och oljar in naglar + nagelband en gång i veckan, brukar oftast bli på helgen. Till ansiktet så använder jag Neutrogenas orangea serie varannan dag (använder ansiktskrämen varje kväll).

MoaL
2014-01-05 17:45
#20

Kokosolja. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
Upp till toppen
Annons: