Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 4442 ggr
[Virvelvindsflickan]
2012-06-23 23:21

Djurvänligt smink.

Använder någon här djurvänligt smink? 
Och vart köper ni det isåfall?

ps. även tacksam för tips på djurvänliga hudkrämer osv.

Annons:
sandra74
2012-06-24 10:42
#1

Det är inte helt enkelt, jag köpte en "vegan" Mascara på www.naturisimo.com för att vara riktigt säker är det dock säkrast att kolla upp ingredienserna på www.shenet.se

Det finns en preskiptionstid på djurtester så även om det är märkt med den glada kaninen kan produkten innehålla ingredienser som djurtestats för länge sedan. Jag tycker att mineralmakeup känns djurvänligt så jag använder det, men som sagt det är svårt att råda.

TatsuOni
2012-06-24 15:49
#2

Om ingredienserna är djurvänlig kan man få kolla upp för sig, men Kryolan och Isadora är i alla fall inte djurtestat.

Köper för övrigt kryolan från en sida som heter Odium och där står det om sminket är djurvänligt.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Look on me]
2012-06-27 20:30
#3

Oriflame är ett sminkföretag som är djurvänligt.

Vi köper alltid smink, parfymer, hårvårdsprodukter & tvålar där.

http://se.oriflame.com/

[Virvelvindsflickan]
2012-06-28 03:57
#4

Tack för tipsen alla! Skrattande

sandra74
2012-06-28 10:47
#5

Oriflame verkar vid första anblick ha en del mineraloljor i sina produkter, siloxaner som är svåra att bryta ner biologiskt och lagras i fettvävnader hos djuren.

De innehåller också parabener som var för sig testats på djur men sedan blandas samman och eftersom inte blandningen är djurtestad kallas det inte djurtestat.

Jag hoppas #3 inte tar illa upp, men deras INCI är lika fullt av kemikalier som vilket annat märke som helst som man köper i dagligvaruhandeln.

sandra74
2012-06-28 11:07
#6

BDIH är en ganska bra märkning i sammanhanget att hitta någorlunda rena och icke djurtestade produkter. Lidl har ett eget märka Suhada som du med en hel del tur kan hitta i deras butiker.

Beauty Without cruelty kan di hitta på www.naturisimo.com de har flera märken att välja på, en fördel är att frakten ingår i deras priser.

www.iherb.com har också en del, men jag tycker frakten kan vara kostsam, du kan eventuellt också få betala moms för varorna, jag har inte handlat därifrån själv, men Ingrid på www.ingridbbeautiful.wordpress.com handlar mycket där och recenserar ofta deras produkter.

Annons:
[Look on me]
2012-06-28 21:35
#7

#5 Lugna dig, vi köper inte allt där :) Klart att vi vet att det innehåller en massa kemikalier D:

sandra74
2012-06-28 22:23
#8

#7, tack :-)

[Look on me]
2012-06-29 12:36
#9

#8 Vi tillverkar eget smink också. --- No Kemikalies ---

sotlynx
2012-07-04 02:32
#10

Man kan alltid kolla in PETAs lista över "säkra" produkter! ! Länkad via Djurens rätt!

Nosen
2013-08-22 23:51
#11

Sminket jag köper nu för tiden köper jag från ELF (Eyes Lips Face)

På deras hemsida står det

  • Do you test on animals?

    We do NOT test on animals or endorse such practices. Our products do not contain animal derived ingredients. Beeswax has been replaced by synthetic beeswax and lanolin has been replaced by Bis-Diglyceryl Polyacyladinpale-2. We currently support HSUS and are partners with PETA in the Caring Consumer Project. Please see our philosophy page for further explanation on our company.

[JollyJustin]
2013-08-28 16:19
#12

Vill följa inlägget så skriver!

P.s Ifall du vill köpa smink, kläder m.m från djurvänliga buktiker kan du skaffa appen: Djurvanligt eller vad det nu hette!

Där står det djurävnliga affärer du kan köpa saker på!

Alfina
2013-10-16 19:48
#13

Tikei.se har vegan vänligt smink. Väldigt bra smink och bra priser

Annons:
[JollyJustin]
2013-10-16 20:14
#14

Sminkmärken som är kända o odjurtestade är: Isadora o Elf vad jag vet.

CatchFatch
2013-10-27 18:51
#15

The body shop säljer sånt som inte är djurtestat :)
Det brukar även stå på deras skyltfönster :P

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

sao_ming
2014-03-13 14:30
#16

yves roscher har allt som är icke djurtestat! och billigt är det också. Mycket växtbaserat. Numera får ju ingenting inom hygien o smink ha testats på djur som säljs inom EU.

Everyday minerals och bella pierre har smink för huden tycker jag.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

Upp till toppen
Annons: