Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 3268 ggr
badbrain
8/15/12, 8:31 PM

Känslig hud

Min hud är så himla känslig för smink!

Kan inte ens ha foundation längre. Använder mascara och mycket svart ögonskugga men jag har fått svullnader och rynkor under ögonen. Ser inte klokt ut!

Är det någon som vet bra smink märken som inte gör huden irriterad?

Annons:
sandra74
8/17/12, 8:34 AM
#1

Jag vet inte vad du använder nu, kanskse är du överkänslig mot något som finns där i?

Om man läser bloggar verkar det som om Tikei fungerar bra för dem med känslig hud. Everyday minerals är också fri från Bismouth, jag har använt båda och upplever att de fungerar bra, huden blir inte ens sämre om man sover med dem på. (var tvungen att prova eftersom det skulle fungera bra).

Everyday minerals beställer du från USa och frakten är ganske dyr, Tikei är svenskt och du kan beställa provförpackningar av alla deras produkter,

Lycka till

Exxozzie
8/20/12, 11:00 PM
#2

Jag skulle gått till en riktig sminkkedja som t ex face, make up store eller mist och berättat att jag var överkänslig. Om inte deras produkter fungerar är du nog allergisk mot en väldigt vanlig ingrediens, typ parfym eller någon typ av vax/fett.

I mina öron låter det som allergi. :(

Finns det andra saker som du är känslig mot? Krämer, rengöring, tvål…?


badbrain
8/22/12, 5:25 PM
#3

Nej det finns inga krämer, rengöring eller tvål jag är känslig mot. Det är bara smink konstigt nog… Läppstift är nog det som är värst för huden :/

Men jag ska gå förbi någon make up affär och höra med dom.

Tack för svaren :)

Hellas
8/24/12, 12:35 PM
#4

Har du nickelallergi?
Många som är känsliga mot nickel eller metaller har även problem med att använda smink.

Jag tror att om man är känslig utan att för den skull vara allergisk så är det A och O att använda riktigt bra hudvårdsprodukt som bygger upp och skyddar huden.

Själv använder jag idag enbart mina egna krämer/oljor och jag har helt frångått användande av emulgeringsmedel, parabener och oljor/fett som bygger på råolja (bensin, motorolja etc.)

Det är ganska enkelt att göra sin egna kräm eller oljor och väldigt många ingredienser finns i den vanliga mataffären :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: