Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 5906 ggr
[Aquelegia]
2012-08-31 10:44

Ont i huvudet av eyeliner?

Hoppas detta är rätt forum.

Igår vaknade jag med frossa, feber, ont i huvudet och extrem trötthet. Helt slutkörd trots en god natts sömn.

Trots värktablett släppte det inte så förstod att något var fel. Kom på att jag inte hade sminkat av mig natten innan och gick och gjorde det med detsamma. Poff, var besvären som borta efter en kvart.
Detta ahr hänt mig JÄTTEOFTA under senaste åren.

Mår alltid sådär extrem dåligt om jag sminkat mig och sover med sminket.
Har alltid tänkt att SÅ farligt kan det inte vara men jodå. Jag hittar inte på för varför skulle jag annars bli bra när jag sminkat av mig?

Sminkar numera alltid av mig men vad är det som gör att jag blir så sjuk när jag inte gör det?
Vaknar ej med röda eller svullna ögon så det är inte allergi.

LÖs mysteriet åt mig tack ^^

Annons:
crikarlshamn
2012-08-31 11:48
#1

"… och sover med sminket."

kan inte lösa ditt "problem" mer än att säga att det har nog men innehàllsförteckningen pà kajalen och sov ALDRIG med ditt smink om du är rädd om dig utifràn och in som innefràn och ut. Flört

Mitt trick - hur sent (tidigt) jag än kommer hem fyller jag badet och tvättar bort kvällen.  Känns mindre jobbigt i varmt vatten och massor av rengöringskräm.

Ta hand om dig!

[Aquelegia]
2012-08-31 13:39
#2

#1 Jo, jag vet att jag ska sminka av mig på kvällen och att det låter motsägelsefullt att jag vet vad som är felet men just VARFÖR jag får så extrema besvär av smink? Får ju inga synliga symptom såsom utslag. Tänkte om det rent utav är farligt att få så allvarliga besvär som jag får. Visst jag är inte döende men det räcker ju bra att vara utslagen i 3-4 timmar.
Får ta mig i kragen och sminka av mig vilket som men vore ju intressant att veta vad det är som orsakar besvären. Skäms

crikarlshamn
2012-08-31 14:18
#3

Jag förstàr.. och vet hur jobbigt det kan vara att sminka av sig när man är trött men i längden tackar din hud dig.

  1. byt kajal/märke
  2. använder du kajalen innanför fransarna fundera pà att sluta
  3. prova med en vacker ögonskugga, använd smal aquarell pensel doppad i vatten för att göra en vacker linje, utanför fransarna.  Hitta en skugga med lite guld/silver i sà blir den "levande" och "öppnar ögat.
  4. Hitta make-up produkter som du njuter av doft och känsla

VARFöR - kan nog bara en allergiläkare svara pà.

TatsuOni
2012-08-31 14:39
#4

Jag får också extrem huvudvärk av en del ögonskuggor och kajaler. Rekomenderar dig att byta märke. Du kan mycket väl vara överkänslig mot någon av ingredienserna utan att vara allergisk och det kan vara allergi då det kan visa sig på fler sätt än utslag och rodnader.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Aquelegia]
2012-08-31 18:27
#5

#4 Ah okej. Får be om råd i butikerna efter lite skonsammare smink.Glad

Exxozzie
2012-09-01 11:31
#6

Jag har aldrig hört talas om ett sådant problem. :O

Undrar vad det är i dem som gör att det går så illa?


Annons:
[Aquelegia]
2012-09-01 16:35
#7

#6 Precis, vore ju lättare att veta vad för smink jag skall byta till. Ämnen jag bör undvika som ger dessa besvär. Har dock minskat ner på sminkandet, undrar dock om det är maskaran som ger problem. Flytande eyeliner funkar toppen.

Så det är antingen mascaran eller vanliga fasta eyeliner. Har märket isadora på allt smink som gäller ögonen.

[Aquelegia]
2012-09-01 16:38
#8

#3 Såg dina tips först nu. Åh min eyeliner innanför ögonen gör ju att sminket blir sådär perfekt istället för bara "fint" misstänker dock starkt att det är mascaran. Den är lättast att byta ut iofs har haft samma märke sedan jag började sminka mig.
Tvättar numera alltid av mig. Hade din röst i huvudet igår när jag ville lägga mig efter utgång men icke sminkade av mig med varmt vatten och det var faktiskt skönt ^^ Använder nästan aldrig ögonskugga så det är det iaf inteGlad
Skall kolla upp med min läkare om någon vecka om han tror att jag behöver kolla upp det.

crikarlshamn
2012-09-01 21:16
#9

Kram pà dig Glad

[Aquelegia]
2012-09-02 11:32
#10

Åh somnade med smink på igår Skrikandes Kom dock på det tidigt imorse så gick upp och tvättade av mig direkt för att sedan somna om så idag vart jag inte dålig PUH!

ixtab
2012-09-06 18:59
#11

Detta måste bero på något du inte tål i ditt smink. Var extra noga och läs på vad det står.

Om du har en bodyshop i närheten gå dit och berätta, så kan dom säkert hjälpa dig, annars finns dom på nätet.

Var rädd om dig och dina ögon, du har bara ett par

Live long and prosper

[Aquelegia]
2012-09-06 21:26
#12

#11 Har bodyshop i närheten, skall kolla upp där. Visst lite dyrare men hellre det än att bli trött i ögonen och få mer besvär. Sminkar dock numera alltid av mig. Har hjälpt men byta smink är ett absolut måsteGlad

crikarlshamn
2012-09-06 21:27
#13

Bra jobbat! Glad

Annons:
[Aquelegia]
2012-09-06 21:31
#14

#13 Tar ju ändå en kvällsdusch varje dag så passar på då ^^

ixtab
2012-09-07 12:13
#15

ja dom är ju iof lite dyrare, men det vinner du på i längden och djuren med..

Att sminka av sig tycker jag är jätte skönt, man känner sig redo för sängen då…

lycka till

Live long and prosper

Upp till toppen
Annons: