Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 5940 ggr
[teekan]
2012-09-25 17:04

Svart under ögonen!

Hej, jag är jämt och ständigt mörk under ögonen. Det ser nästan ut som om jag dragit ut mascara eller liknande… Det här har jag haft under en väldigt lång tid och vill få bort det, jag brukar försöka stoppa conseler under ögonen så jag inte ser så mörk ut. Någon som vet vad det kan bero på?

Mvh Josefin Glad

P.s Jag visste inte vilken grupp jag skulle sätta det här i så har det blivit något galet så flytta den till rätta gruppen :)

Annons:
[Aquelegia]
2012-09-25 21:33
#1

Jag var grå under ögonen lång tid innan jag förstod att det var hårt sittande smink! Frågade om råd på åhlens för många år sedan coh fick tipset med Olja, babyolja på en bomulspad. Sedan använde jag också nivea "gentle waterproof Eye make up remover.
Den enda som inte bränner på min hy. Innan sminkade jag av mig bara med tvål Oskyldig Ett tips om du sminkat hårdare med svart är att tvätta av sminket i duschen, först skölja med varmt vatten och sedan tvätta rent hela ansiktet med niveas sminkborttagning, efteråt tar man det man missat med pads och tops.

[teekan]
2012-09-29 22:43
#2

#1 tack för tipset jag ska testa det Skrattande

Wony
2012-10-28 00:37
#3

Jag har samma problem, fast jag använder smink väldigt sällan, och det hela började långt innan jag började med smink. Om jag har stressfria perioder försvinner lite av det, men för det mesta är det lite panda-varning tycker jag. Obestämd

Finns det något bra sätt att få bukt med det, tro?

[Aquelegia]
2012-10-28 11:54
#4

#3 Kolla dina vitaminvärden. Kan vara vitaminbrist!

Wony
2012-10-28 13:22
#5

#4 ojdå, det hade jag ingen aning om alls! Jag tar i och för sig vitamintillskott numera, en burk från apoteket. Men det kanske kan vara någon brist i alla fall?

Finns det något annat det kan bero på? Kan det vara så att jag stressat så mycket att det liksom "sitter kvar" från de perioderna?

Zondell
2012-11-28 22:19
#6

Tillräckligt med sömn? Bra kost?

Annons:
Wony
2012-11-28 22:58
#7

Jag sover gärna ganska länge om jag får, och tycker att jag får ganska bra med sömn. Möjligtvis att jag sover lite halvdåligt till och från då jag tycker att sovrummet är för kallt…

Kosten är väl inte perfekt, men inte bara skräpmat heller. Finns det "onda" saker att äta som gör det värre?

Zondell
2012-11-28 23:49
#8

Jag är ingen kostexpert men skulle prova att utesluta direkta onyttigheter som läsk, godis med mycket tillsatser, ren skräpmat, chips etc. Prova att äta mer grönsaker, ägg, kanske grönt te och produkter utan snabba kolhydrater. Noga med bra frukost. Kanske extra B- och D-vitamin.

[Aquelegia]
2012-11-29 14:04
#9

Googlade lite och hittade vad det var för vitaminer och ja det är som #8 säger b och dvitaminer, skickar med länken så du kan läsa och se vad du tycker själv.

Måbra-Mörka ringar under ögonen

Wony
2012-11-29 14:13
#10

Spännande… Jag får undersöka vilken mat som innehåller det då. Som jag skrev tidigare så tar jag ju ett tillskott, men det kanske inte räcker…

Sedan var jag hos läkare för andra besvär förut och då tog det ganska många blodprov… Jag vet inte exakt vad de kollade men de sa att allt såg bra ut då. Obestämd

[Aquelegia]
2012-11-29 17:05
#11

#10 Tillskott innehåller inte alltid den mängden just du behöver och dessutom behöver man ofta äter vissa saker med vissa vitaminer för att kroppen skall kunna tillgodose sig det. Fettlösliga vitaminer kan kroppen inte bryta ner tex om du bara dricker ett glas vatten med det.

Sedan ersätter aldrig vitamintabletter en god kost. Med god menar jag då det som funkar för just dig för att din kropp skall må bra.

På livsmedelsverket kan du läsa om viatminer. Lite allmänt i texten och sedan hittar du dom enskilda på höger sida om texten. När du klickar på dom enskilda ser du vad du skall äta för att få i dig och även med vad för att kroppen skll kunna bryta ner det.

[Aquelegia]
2012-11-29 17:07
#12

Ett bra tips som aldrig slår fel är att satsa på mörkgröna blad. Mangold, spenat, ruccola, grönkål, grovbladig persilja är rena rama vitaminbomber!

För att få i dig stora mängder vitaminer nu när du ligger back kan man pressa egna juicer hemma. När jag gjorde det dagligen kände jag mig piggare och fräschare i kroppen.

misslilly
2012-12-14 17:03
#13

har hört att gurka ska vara bra att ha på ögonen!

Har oxå hört att tepåsar som är använda ska man låta svalna och sen ha på ögonen typ 5 minuter :)

Annons:
[teekan]
2013-01-02 22:45
#14

Tack för alla tips, ska testa :)

Ramiraz
2013-01-21 10:54
#15

Också hört att gurka är bra och upp-piggande för ögonen, men tepåsar? Färgar dom inte av sig? Te har ju mkt pigment i sig

Upp till toppen
Annons: