Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 4151 ggr
ilenna90
11/2/12, 1:49 PM

puder

Är det nån som är bra på det här med olika puder? :)
Jag har ganska fet hy tror jag, blir väldigt glansig i pannan snabbt under dagen och det är otroligt störande.
Vilket puder borde jag använda? Jag har alltid kört på isadoras kompaktpuder, men är löspuder bättre? Jag har nämligen aldrig använt det.
Jag har inte hittat någon riktigt bra foundation heller så är det någon som har tips på en sådan med som funkar till den här typen av hud så får ni gärna säga till. Just nu använder jag maxfactors nyaste, den som är i en liten tub. Använder dock inte foundation varje dag då jag tycker att det oftast ser så väldigt sminkat ut med en sådan, fastän jag har den ljusaste nyansen.

Men pudret är jag mest nyfiken på vad som skulle passa :)

Annons:
Katthemsmatten
11/2/12, 1:53 PM
#1

Det kan vara så att du ansvänder för starka produkter och att din hud därmed är litet uttorkad. Då svarar huden med att överproducera fett och du blir glansig.

Löst puder är lätt att få att se naturligt ut. Prova gärna mineralpuder.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
ilenna90
11/2/12, 2:51 PM
#3

det tycker jag å andra sidan inte att jag gör :o i sminkväg så använder jag bara ögonskugga och mascara, och inte ens varje dag. så jag förstår inte varför jag ska behöva dras med den här dåliga huden -.- haha.

ilenna90
11/2/12, 2:52 PM
#4

det tycker jag å andra sidan inte att jag gör :o i sminkväg använder jag bara ögonskugga och mascara, och inte ens varje dag. så jag förstår inte varför jag ska behöva dras med så dålig hud -.- haha

okej men då ska jag kika på något mineralpuder! :)

Denna kommentar har tagits bort.
ilenna90
11/2/12, 2:54 PM
#6

men herregud vad hände nu -.- jag hann inte skriva klart första meddelandet utan det stod att det hade skickats, ändå dök inte någonting upp. så skrev jag om hela och klickade på skicka men det laddade inte ens, sen dök plötsligt 4 stycken upp? O_o ber om ursäkt för spamandet haha!

Annons:
Katthemsmatten
11/2/12, 3:21 PM
#7

Att ha litet fet hud är ingen nackdel. Du blir rynkig senare än vad de som har torr hud blir Flört

Medarbetare Hittekatter iFokus

ilenna90
11/2/12, 3:28 PM
#8

haha åh men får se det från den sidan då ;D

sandra74
11/4/12, 10:53 AM
#9

Jag tog bort de kommentarer som kommit in dubbelt.

Jag har provat Primer från Tikei och är väldigt nöjd, den håller huden matt hela dagen. Den rekomenderas främst till fet hud, jag har torr hud men jobbar i en miljö med mycket stekos, ibland blir det också väldigt varmt.

Viggen96
11/6/12, 5:32 PM
#10

Mitt tips rent sminkmässigt:

Först foundation, en luftig variant som bara jämnar ut hyn, inte täpper till eller är väldigt täckande. Sedan rekomenderar jag MAC's kompaktpuder. Det är en fantastisk produkt som håller hela dagen. Isodora och andra lågprismärken har en tendens att falla bort under dagen.

Sedan kan du avsluta att lägga på en spray på ansiktet som håller sminket på plats. Ha med dig en liten puder borste i nessecären så att du lätt kan dra ett dra om det skulle krisa.

Vad gäller hyn, hur sköter du om den?

Jag har lyckats gå från fet hy till normal genom enkla knep.

Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!

 

http://www.tjugoattondeapril.blogg.se

ilenna90
11/6/12, 9:12 PM
#11

okej tack för sminktipsen! =)

jaa jag tvättar bort smink med makeup-remover och sen hela ansiktet med vanlig ansiktsrengöring, har inte någon speciell natt eller dagkräm och sånt där då jag tycker det är så himla krångligt med alla olika märken och vad dom är till för osv D: så har du några tips så att jag också kan gå från fet till normal hy så skulle jag bli jätteglad! :)

Viggen96
11/7/12, 4:38 PM
#12

Din rengöring låter toppen!

Kolla så att båda dina produkter är OLJEFRIA.

Jag kan tipsa om att börja använda ansiktsvatten för fet hy. Det torkar ut hyn lite. Det är det första du kan prova. Om inte det funkar så hör av dig på PM!

Lycka till nu!

Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!

 

http://www.tjugoattondeapril.blogg.se

Upp till toppen
Annons: