Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 4441 ggr
Bazoka
2012-11-10 11:03

Osynliga ögonbryn.

Hej!

Vet inte om detta är rätt "ifokus-diskution" att lägga in detta i, men provar :)

Jag har blondt/rött hår, och grå blåa ögon. Jag har länge velat ha brunt hår, kanske inte den mörkaste brun man kan hitta, men något lagom. Och sedan skaffa bruna linser utan styrka, hehe. Först tänkte jag ju att då är det bara o tona håret o köpa färgade linser, men jaa… Mina ögonbryn syns knappt, och att ha brunt hår med bruna ögon och det ser ut som man nt har några ögonbryn skulle ju se helt.. ja, knäppt ut. Och då är det ju nu bara att färga ögonbrynen/måla dom, men jag trivs verkligen inte i ögonbryn, särskilt inte så starka som de måste vara isåfall om jag har brunt? o.o

Annons:
Nali
2012-11-10 13:33
#1

Ögonbryna brukar inte bli exakt lika mörkt som håret när man färgar dem, om du inte har jääääättemycket färg på, du kan ju annars använda ögonbrynspenna med egen färg och välja själv hur mycket du vill färga dem

Bazoka
2012-11-10 15:48
#2

När jag färgade mina ögonfransar för ett tag sedan, tog de liite brun färg på mina ögonbryn, jag tyckte jag såg ut som ett monster! o.o Tycker det är jättefint med ögonbryn, men inte på mig :/

Nali
2012-11-10 16:03
#3

hmm, ja det är ju en smak sak, kör utan ögonbryn om du vill :)

Bazoka
2012-11-10 16:18
#4

Sant. Skule jag varit född med mer synliga ögonbryn skulle jag ju vara van med att se mig i det, men nu är jag van att se mig "utan" och tycker det ser sååååå fult ut. Men skulle ju se ännu knäppare ut med brunt hår osv. o osynliga ögonbryn :/ - Vet att ingen av er kan hjälpa mig med dethär. men jaa!

TatsuOni
2012-11-11 13:50
#5

Kan du inte köpa en ljusbrun ögonbrynsfärg som du bara låter verka en liten stund? Så att du får ögonbrynen precis synliga? Alla med brunt hår naturligt har inte supermörka ögonbryn.

Vet inte vad du har för form på ögonbrynen, men det kan kanske vara en idé att ha lite tunnare ögonbryn om du färgar dem mörka. Beror ju som sagt på hur dem ser ut nu och hur du vill ha dem:)


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

sandra74
2012-11-15 14:22
#6

Det finns flera bra skuggor på marknaden, köp en som är anpassad till

din härfärg och prova dig fram. Då har du ju möjligheten att ändra och anpassa så slipper det bli en så stor förändring på en gång.

Annons:
pistenbully
2012-12-02 20:27
#7

Det är förmodligen en vanesak, du är van med att dina ögonbryn inte är så synliga och om de då blir skarpare eller mer synliga så stämmer detta inte överens med bilden som du är van att se i spegeln. Som det skrivit ovan kan du ju välja själv vilken färg du vill ha på dem, en ljusare. Målar du med penna blir de ganska skarpa, nålar du däremot med typ ögonskugga i lämplig färg blir ögonbrynen mjukare men denna metod tycker jag är svårare. Jag målar nästan alltid mina ögonbryn, jag är egentligen blond men är färgad brunett, jag ser flintis ut i ansiktet om jag inte målar ögonbrynen. Tycker jag själv iallafall.

Andina
2012-12-03 13:07
#8

Jag har näst intill svart hår - och väldigt tunna ögonbryn, så jag använder mig av en svart/svartbrun ögonskugga (puder) och målar med pensel. Och det är bra, för då kan man välja själv hur stark färg ögonbrynen ska ha. De jag har berättat för, att jag "målar till" mina ögonbryn, blir paffa, de har aldrig tänkt att jag skulle ha bättrat på dem med färg.

Med en halvmjuk/halvhård pensel tar jag lite ögonskugga, knackar av "överflödet" (så att det inte blir en plump på ögonbrynet) och penslar mot (ögonbryns-hårens) riktningen! Ibland behöver jag putsa till det genom att pensla även uppåt-utåt lite också. Men oftast räcker det med att pensla 'mothårs'.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: