Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 7312 ggr
Bazoka
11/11/12, 2:58 PM

Är så j**la trött på den!

Hej!

Bara jag som är så OTROLIGT onöjd med min näsa? Jag är 14 år, och jag är den enda i familjen som har den otroligt fula näsa.. Mina 2 bröder har riktigt fina näsor, jämna, "små" osv. Men JAG, som är tjej också, fick naturligtvis denna krokiga, långa och helt fula näsan. Jag hatar den så mycket. Har försökt sminka mig så att den ser minsre ut, men det hjälper ju inte. Det värsta är att se mig från sidan, USH!!

Detta gör att mitt självförtroende når botten, och ja.. det går ju inte att dölja sitt ansike. Tycker alla näsor är vackra, förutom min.. Är så himla trött på den. Ni som har vackra, små näsor tycker kanske jag är löjlig, men jag som är utsatt tycker det är så himla jobbigt :/ Detsutom växer ju näsan hela tiden, o det är precis den som jag är onöjd med.. -.- Vill så gärna operera min näsa, men är otroligt rädd för det. ( Jag har blivit opererad och sövd förr, inte det jag är rädd för ) - detsutom skulle mina föräldrar aldrig låta mig göra det. Kvittar hur många som än säger att jag är vacker osv, det hjälper inte. ( Ingen har sagt att jag är söt, vacker osv ). Förstår inte hur jag ska göra….Min näsa är liksom… lång, o rätt.. hur sk aman säga.. krokig om man kollar på den från höger, o ja, när jag ler så ser den ännu konstigare ut…Många i min klass brukar säga att jag har en häxnäsa osv, det hjälper ju mycket..

Annons:
Nali
11/11/12, 4:51 PM
#1

Min mamma har också häxnäsa/pappegojnäsa eller den fina benämningen kleopatranäsa. Ja den är stor och många skojar om den men den passar hennes ansikte väldigt bra och jag lovar att din näsa passar dig också

Bazoka
11/11/12, 7:17 PM
#2

Jo, men det är det jag skriver i texten: Kvitatr hur många och vem det är som säger det. Det är svårt om man inte själv tycker om det. :/

Nali
11/11/12, 9:10 PM
#3

#2 jo det är sant men, hmm man får väll försöka hitta bra sidor med det. Tänk på det positiva med den istället, hjälper den symmeatrin i ditt ansikte, är den bra på några andra sätt att visa upp dig etc.

sandra74
11/15/12, 2:35 PM
#4

Var stolt över din näsa, se dig i spegeln varjer morgon och berätta för dig själv att du är vacker. Det är så enkelt att vi människor finns i många olika former: män, kvinnor, mörka, ljusa, korta, långa, tjocka, smala, unga och gamla.

Alla är inte söta, men alla är vackra, fast att vi matas med att skönhet är en fast norm som omsorgsfullt skulpterats fram av en plastikkirurg. Det är inte sant, den vackraste människan är den som tror på sig själv och vågar möta andra människor med ett leende på läpparna, det spelar verkligen ingen roll hur du ser ut.

Om du utstrålar självförtroende och vänlighet blir du vacker.

Min mamma sa till mig för många år sedan, jag var i din ålder: Jag kan inte ens om jag vill säga att du är söt, men du är verkligen snygg.

Jag har tagit fasta på det, alla behöver inte se ut som en Barbiedocka, och på tal om stor näsa, så är både Barbara Streisand och Bette Midler vansinnigt snygga.

Bär nu din näsa med stolthet, och tänk på att du är lik en kändisGlad

Bazoka
11/23/12, 6:47 PM
#5

Du har rätt i det du säger, på andra människor tycker jag deras näsor är så fina, det passar dom osv.Men som sagt, det är så svårt att ha något man själv är så otroligt onöjd med. Brukar kolla i speglen osv. mamma säger att jag är söt, men fy fan det håller jag inte med om. Min näsa skulle passa bra på någon annan,,,  Men inte mig. Den passar verkligen inte :/ Eller, är onöjd med det mesta. Har små läppar där överläppen är överdrivet större än underläppen, min haka har typ en grop, och den är helt röd ( funkar inte att dölja med foundation ), min hy är fräknig o blek ( älskar blek hy, men fräknarna förstör allt, på andra är det charmigt med fräknar! ) och ja, det finns typ en massa hy som har en massa gropar osv att hyn ser gammal ut, har två smala rynkor i pappan som syns på nära håll.. Sedan har jag otroligt torr och känslig hy, och gråa ögon. Min näsa blir helt konstig när jag lér o jaa. Jag undviker att folk ska se mig från sidan då jag skäms så otroligt för näsan.

Ja, det är svårt för er o veta hur  mycket min NÄSA osv. påverkar mig >.<

Carrolinline
11/26/12, 12:10 AM
#6

Du är väldigt kritiskt mot dig själv! Jag hade samma problem som dig när jag var 14. Jag hatade mina fräknar och min känsliga hud jag ville bara sminka över det och dölja mitt ansikte jag hade så dåligt självförtoende.. Men lita på mig att det går över, du kommer vänja dig och du kommer att se det vackra istället :)

Annons:
[Tilde]
11/28/12, 10:48 AM
#7

Jag hatade också min näsa under hela min uppväxt (nu bryr jag mig inte så mycket, fick jag 40 000kr över skulle jag kanske operera, men det är inget jag sparar upp till, hah). Min läsa är inte lång eller bred, men den är inte rak och det är det jag stör mig på. :( Alltså ingen papegojanäsa eller så, men ändå inte helt rak, även om den inte böjs nedåt. Framifrån gillar jag mig näsa, i profil är den väl ok (förutom på närbilder). Grejen är ju bara det att man ska inte operera något när man har komplex. Och du bör vänta tills du i alla fall är myndig. Att operera efter studenten är ju bra, då är det ingen som heller märker något. Glad

Jag tycker du ska sluta se på dig själv med så negativa och kritiska ögon. Titta dig i spegeln och räkna upp alla saker du gillar med dig själv, minst fem saker! Titta på din näsa och tänk efter vad du faktiskt kan gilla med den och vad som "förstör". Googla på kändisar med liknande näsor och se hur snygga de kan vara. :)

Det är förresten en myt att näsan växer hela tiden, den slutar växa när resten av din kropp gör det. Så om du inte växer på längden, så växer heller inte din näsa. :P

Och nu vet jag inte hur du ser ut, men jag slår vad om att du faktiskt ÄR söt! Du kanske lider av Body dysmorphic disorder…

[Tilde]
11/28/12, 10:52 AM
#8

Här är en video om hur man kan sminka näsan så den ser mindre och rakare ut..

Bazoka
12/2/12, 2:53 PM
#9

Om det är du på videon, så är du riktigt fin Tirin! Älskar din näsa, och hela du är så himla fin!

Tror inte jag lider av det, kollade upp det på nätet och allt som står där passade ej in på mig. Jag döljer mig inte bakom smink, för jag använder inte smink över huvudtaget c: Förutom kanske foundation på hakan, näsan ibland. Stod att man "kammar sig ofta" det gör jag inte (a) Ibland är jag slarvig o inte precis fixar håret innan jag sa ut, ibland inte ens borstat igenom det ordentligt :$. Men där var en del saker som var snat också, Jag bär kläder som får mig att se smalare ut eller döljer fula märken osv. på kroppen, Undviker speglar ( iallafall när andra ser på mig, är jag själv kan jag hålla på o stå framför speglen hur mycket som helst ), Undviker att bli fotograferad, osv. Men jaa. FÖRSÖKER se positivt osv. men det är sååå svårt, eftersom då ljuger jag för mig själv. Jag vill ju inte folk ska se mig från sidan osv. Men ja, ni är jätte snälla som berättar allt osv. Tacksam! Men åter igen, Svårt att ha något man själv inte är nöjd med! Men tack en än gång.

[Tilde]
12/2/12, 3:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Nej det är inte jag Flört Men jag håller med om att hon är fin! Hon ser speciell ut och näsan är ju en del av det speciella utseendet. :)

Jag var precis så när jag gick på högstadiet… Ville inte att folk skulle se mig i profil, så jag tittade ut genom fönstret när jag gick i korridoren istället för att kolla rakt fram (mittemot fönstrena var det bord där folk brukade sitta). Jättejobbigt :/

Nåväl, såhär ser MIN näsa ut:

(bloggadressen är till min gamla blogg)

Bazoka
12/2/12, 4:42 PM
#11

men gaaaaaaaaaaah! Din näsa är ju perfa! :O ditt hår, omg *.*

[Tilde]
12/2/12, 4:45 PM
#12

#11 Det tycker inte jag xD Men så är det väl med alla, andra tycker något är fint, men personen själv håller inte med, haha. Tungan ute Men tack! Blir glad! ^^

Bazoka
12/4/12, 8:32 PM
#13

#12; Ja, det är så det är. Själv tycker jag din näsa är perfect och förstår inte vad du vill ändra för den är absolut PERFEKT! :o

Annons:
[Tilde]
12/4/12, 8:44 PM
#14

#13 Aww tack! Jag tycker bara inte den passar med resten av mitt ansikte :/ Jag har ett ganska litet ansikte och så kommer näsan mitt i allt. Min farmor hade en ganska stor näsa, men den passade henne! Min näsa kanske inte är STOR, men den är "för stor" för mina ansiktsdrag. ><

Upp till toppen
Annons: