Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 8273 ggr
Carrolinline
2012-12-07 15:18

Elektriskt hår?

Hej!

Jag undrar om någon vet nån kräm eller spray eller vattenblandning som får bort elektriskt hår? Jag blir gallen av mitt hår just nu, häller i vatten men så fort de torkat blir de elektriskt igen..  Och det går bra med både köpta och egentillverkade, bara det inte är för "krångligt" :)

Annons:
Frida
2012-12-07 15:23
#1

Håret blir elektriskt för att det är torrt, händer ofta på vintern för att det är så kallt och torrt i luften (vatten återfuktar inte, det torkar ut hår och hud). Gör en ordentlig inpackning då och då så ska det lösa sig. Jag brukar blanda ett bra balsam med olivolja och honung och låta det sitta i en längre stund (ibland över natten) och sedan tvätta ur det med balsam (använder inte schampoo, det torkar också ut håret).

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Carrolinline
2012-12-07 17:03
#2

Tackar för ditt svar! Att vatten torkar ut vet jag, därför jag tröttnat nu det hjälper ju bara för stunden när håret står rätt ut åt alla håll :)

Ska prova blanda olivolja och balsam men när man tvättar ut det blir inte håret väldigt fett då? Jag har haft Olja i håret innan, ricinolja och det var inte kul att tvätta ur det :/ Fick ta flera omgångar med schampoo för att det skulle gå bort.

Ska kanske köpa inpackning istället för att klydda med Olja, jag är riktigt kass på att ta hand om mitt hår :P Glömmer alltid bort att klippa mig regelbundet tex. hihi

Frida
2012-12-07 19:25
#3

Det är det som är meningen, att det blir fett. Du kan göra inpackningen på kvällen och tvätta ur den innan du lägger dig. Sen tvättar du håret en gång till på morgonen så brukar det vara bra sedan.

Om du har väldigt torrt hår så kanske du ska se över vad du använder för produkter i det. Du kan göra stora förändrignar bara genom att byta/ersätta/utesluta schampoo/balsom/hårspray/etc.

Jag klipper mig inte heller regelbundet. Om jag kommer ihåg det blir det två gånger per år men då mest för att jag tycker att det är för långt och inte för att det är slitet/fult. Att börja med balsammetoden har gjort underverk för mitt hår. Glad

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Carrolinline
2012-12-10 12:18
#4

Ja bara det inte ser för fett ut som om jag inte duschat på en vecka hehe. Har bytt schampo och balsam nu och det känns genast lite bättre. Men ska köra i en omgång med hårinpackning också, försöka komma ihåg att göra det en gång i veckan kanske. Lycka till, får nog skriva påminnelse om det i telefonen ;)

Har också funderat på balsammetoden men aldrig fått ork till det, som sagt mitt hår är inte största proritering här inte ;)

Cederin
2012-12-12 17:11
#5

Hade exakt samma problem, löste sig när jag gjorde denna inpackning! Blandade 1 del olivolja, 1 del turkisk yoghurt och en klick balsam, vispade ihop och tog i längderna/topparna, inte i hårrötterna för då kan det lätt bli flottigt. Satte upp i en knut med en plastpåse för med en snodd så det höll sig inne, lät det sitta i ungefär 2-3 timmar uppskattningsvis. Skölj ur, tvätta håret som vanligt, låt det gärna lufttorka.. Tada! Funkade för mig.

Medarbetare på Naglar och Hår

Carrolinline
2012-12-12 20:20
#6

Tackar för tipset! Men vad är turkisk yoghurt? :/

Annons:
Cederin
2012-12-12 21:06
#7


Detta är turkisk yoghurt! :) Naturell fetare yoghurt som finns att köpa nästan överallt.

Medarbetare på Naglar och Hår

Carrolinline
2012-12-12 23:24
#8

Jahaja :P Hehe aldrig sett innan :)

Åsa S
2012-12-14 22:05
#9

Brukar köpa balsamspray för barn som finns i vissa matbutiker det går bra spruta på torrt hår och det elektriska försvinner direkt har hår långt ner under rumpan och på vintern när man borstar och det sprakar går det inte så bra fläta när det är elektriskt så jag sprutar ofta med sprayen och borstar då blir det inget sprak.

VildaVittra
2013-01-14 06:46
#10

Jag tvättar håret med uppvispat ägg eller med grumme såpa, aldrig haft statiskt hår sedan jag börjat med det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

1NS4N3
2013-01-21 19:01
#11

Min frisör sa att det hade med schampot att göra! Testa annat schampo? Vet att mitt hår blir grymt elektriskt av schampot jag har nu när håret är "nyfärgat" (:

mafaldahej
2013-02-05 02:22
#12

Hej!

Jag köpte en borste på nätet. Den drivs med ett batteri och man sätter på den när man ska borsta håret. All statisk elektricitet försvinner när man borstar sig med den. Har haft den i många år. Den är från Braun och heter Satin hair.

Upp till toppen
Annons: