Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 2987 ggr
Invisible
12/15/12, 11:49 PM

Sminktips?

Jag är världens mest otjejiga tjej. Jag kan absolut ingenting om smink, och jag sminkar mig bara när det vankas större evenemang som tvingar mig att se lite mer normal ut än vad jag annars gör! Foundation, concealer och puder; vad bör jag leta efter? Speciella märken? Just nu använder jag Fit me's produkter. Är det något ni rekommenderar, eller finns det produkter som är bättre?

- Mascara, vad bör jag kolla efter där? Min mascara har alltid tendens till att göra mig toksvart under ögonen, men det kan bero på att mina ögon är otroligt lättirriterande på allt runt omkring. Vattenfast/inte vattenfast? Märke?

- Eyeliner. Tips på bra produkter som håller som berg? Finns det vattenfasta? Penna eller "liquid"?

- Ögonskuggor. Bra produkter? Hur bör jag sminka mig på bästa sätt för att få det att sitta kvar? De ögonskuggorna jag använder har en tendens till att försvinna och tyna bort efter bara någon timme.

- Puder. Hur går jag tillväga om jag vill skapa illusionen smalare kinder och mer framträdande kindben?

Tacksam för svar!

Annons:
sandra74
12/18/12, 1:55 PM
#1

Jag använder Tikeis produkter, tycker de sitter bra och så i den miljön jag vistas i på mitt arbete med stekos, värme och torr luft. Det finns massor av rolliga klipp på you tube, jag gillar Tyra banks makeuptips.

Gällande Mascara har jag precis köpt UNE mascara, är väldigt nöjd med den, sitter hela dagen och är lätt att tvätta bort, jag provade nyligen Fiber Wig men den tyckte jag var väldigt iiriterande i ögonen. Kanebo är ett av märkena som har mascaror som enkelt sköljs av med varmvatten.

Om du vill skapa illusionen av smalare kinder och högre kindben så lägger du helt enkelt en mörkare skugga under kindbenet och en ljus på.

Exxozzie
12/30/12, 11:00 PM
#2

Om du ska köpa smink är det väldigt individuellt vad man tycker är bäst. De festa har nog provat sig fram till saker de tycker bäst om.

Så här upplever jag smink som jag provat mig fram till:

Jag köper vattenfast mascara och eyeliner som jag tar bort med olivolja. Det fungerar bra för mig.

Eyeliner finns som penna, pensel (rinnande) och även med en svamp som är lite enklare än penseln. Jag använder en svart ögonskugga med en minimal pensel. Det fungarar bra för mig. Ofta beror det på hur man ska sminka sig. :)

Jag tycker att de bästa ögonskuggorna är de man köper en och en. De innehåller av någon anledning mer pigment och är lättare att arbeta med. Köp ingen ögonskugga som du inte har testat - en del syns inte. De kostar så klart mer men jag kan tycka att det är värt det. Om du får "veck" på ögonlocket under kvällen/dagen av ögonskuggan (jag får också) är det bra att pudra ögat ordentligt innan så att det är torrt. Pudra - använd ljus ögonskugga över hela ögonlocket (från fransarna till ögonbrynet) och sist ögonskuggan med färg. Då håller det bättre. :)

Makeup store, Face och Mist tycker jag har de bästa ögonskuggorna. De är också bra på att förklara och hjälpa till med valet av smink och hur man ska arbeta med det. Skulle varmt rekomendera att fråga dem för de vet vad man är ute efter. Glad


Upp till toppen
Annons: