Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 3132 ggr
Absolutpea
2/27/13, 10:23 AM

Slitet hår

Jag har under senaste tiden (pågrund av blekning, färgning och blekning igen) fått riktigt slitet hår. Och jag har tänkt att jag ska färga en sista gång (från rött till mörkbrunt) innan jag låter håret vila. Min fråga är hur jag ska göra för att mitt hår ska bli bättre? Vilka produkter, hur ofta man ska tvätta håret osv? Hade varit super snällt/Alexandra

Annons:
TatsuOni
2/27/13, 11:42 AM
#1

Tyvär är det väldigt låg aktivitet här inne:/ Skulle rekomendera dig att fråga inne på hår i fokus också där du snabbare kan få ett svar:)

Vad gälller hårtvättning så sliter det på håret, så tvätta de så sällan det går. Själv tvättar jag mitt en till två gånger i veckan.

Är håret redan förstört så går det inte att reparera. Kluvna hårtoppar är bara klippa av. Själv sitter jag med sax och klipper en och en. Omständingt kan det tyckas, men när man har suttit en stund framför TV:n i några dagar så märks det snart skillnad.

Produkter har alla olika åsikter om, så det får någon mer kunnig svara på, men tänk på att alla har olika hår. Man får testa sig fram till vad som passar en själv bäst:)

Lycka till!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

monstermash
2/28/13, 1:57 PM
#2

Använd hårinpackning någon dag i veckan! :)

Sedan är väl två av standardråden att torka håret med en mjuk handduk försiktigt, och inte använda hårfön.

Rwawr
3/6/13, 9:18 PM
#3

Mitt förslag är att ha inpackning i LÄNGE! 
En gång i veckan har jag i inpackning under 2-3 timmar om inte mer, plastpåse på håret och handduk över hela paketet! Sedan tvätta ur noggrant. Mitt hår bli amazing mjukt och fint ! :)

Exxozzie
3/9/13, 10:29 AM
#4

Det sliter mer på håret av värme, schampo och borstning.

Försök att undvika detta. Balsammetoden (tvätta håret med bara balsam) fungerar bra om man inte vill slita på håret. :)


Upp till toppen
Annons: