Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 2776 ggr
[MiriamPiriam]
2013-03-22 18:07

Vet ej..

Förlåt om det är fel ifokus-sida jag skriver detta på, i dont know..

Vet ej var jag ska skriva dethär men börjar gå mej på nerverna att ögonbrynen är så nära varann, typ växer ihop snart.. Gör ju så jävla ont & dra (; Finns det något man kan göra, lixom gå till något ställe eller så? Dum fråga, jaja men gör svinont ju :P

Annons:
mongomai
2013-03-22 22:30
#1

Om du vill kan du testa att blanda ljumet/lagom varmt vatten med mycket salt och applicera mellan ögonbrynen EFTER att du noppat dom.

tex. 1msk vatten + 1/4msk salt. (ju mer salt, desto mer svider det)

Det kommer att svida lite med detta gör så att det håret växer långsammare, tunnare och glesare. Ett knep som mamma lärde sig för ca 40 år sedan i Vietnam av sin frisör lärare.

Det fungerar utmärkt på mina armar, efter att jag kört med eppilatorn så lägger jag på blandningen i ca 5 min och sen sköljer jag av med vatten, nu är håren tunna och väldigt glesa. Samma sak gör jag på mina ben ;)

[MiriamPiriam]
2013-03-22 23:05
#2

Ok, tack :) Men vet du om man kan gå till något ställe där man får ögonbrynen fixade eller så, något smärtfritt för alltså jag klarar bara inte av att dra :/ 

Smart också, ska prova :D

Hellas
2013-03-22 23:18
#3

MiriamPiriam, jag ser att du är ung och förmodligen handlar det om att du kanske inte hittat rätta tekniken ännu. Har du plockat dina bryn länge eller är det så att du precis har börjat?

Det jag kan trösta dig med är att det kommer gå lättare framöver, stråna släpper lättare när man ryckt dem ett tag + att det ibörjan gör väldigt ont eftersom det ofta är så mycket som behöver plockas bort samtidigt. Håller man sedan efter så brukar det bara handla om några strån varje gång. Fast oftast är det bara och bita ihop och lida en stund, det är klart att det gör ont, det gör det på alla Tyst!

Man kan självfallet gå till en skönhetssalong eller be frisören göra det men det kostar ju en del pengar som man oftast vill använda till annat.

Se till att använda en bra pincett, du kan bedöva lite med en isbit först om du känner att det behövs.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Rwawr
2013-03-23 09:33
#4

Man kan raka oxå med en liten rakapparat som är till för ögonbrynen! Finns att köpa på t ex kicks osv. 

Smärtfritt och blir snyggt. Dock måste man göra de oftare än att noppa eftersom de växer ut igen.

[MiriamPiriam]
2013-03-24 20:55
#5

3# Ok, jo jag har gjort det lite, frame gör det 1% ont men resten är ajaj (; Ok, men ska prova på!

4# Nja, vet inte :/ Får nog inte heller, haha! Men vi får se!

Exxozzie
2013-04-06 11:44
#6

Hos sminkaffärer (Make up store, Kicks…) brukar de ha bra tips. Du kan ju fråga hur man ska göra för att det ska göra mindre ont bara. :)

Är huden torr gör det oftast ondare. Smörj in området med en fet salva innan du plockar dem, det brukar lindra även om du inte är torr. Dra bort stråna med ett ryck, det gör mer ont om du drar ut dem långsamt.

Annars är det bara som andra har sagt; man får helt enkelt härda ut. Ju oftare du gör det desto lättare kommer det att gå.


Annons:
Atropa
2013-05-25 21:51
#7

jag har en ögonbrynskniv. kniv låter drastiskt men man kan omöjligt skära sig på den. finns på kicks, helt smärtfritt :)

Upp till toppen
Annons: