Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 3420 ggr
Exxozzie
4/18/13, 3:46 PM

Eteriska oljor

Jag vill bara säga hur fantastiska de eteriska oljorna är.

Varje gång jag köper hem en ny blir jag alltid lika förundrad över hur de doftar. Det luktar inte bara citron - det luktar som jag står och river skal från en färsk, söt citron.

Det är en upplevelse varje gång jag öppnar en flaska eterisk Olja. Jag liksom försvinner en liten stund.

Mmm. :)


Annons:
drutten2
4/18/13, 4:17 PM
#1

Håller med. Älskar dessa Citrusoljor.

Har mandarin och citron hemma, en favorit blandning till olika produkter. ❤️

Timmorn
6/6/13, 10:11 PM
#2

En sak jag undrat över ett tag är att det måste ju vara skillnad på eteriska oljor. Det finns exempelvis oljor på In och finn, är det samma kvalitet på som andra dyrare ställen?

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Cazzos
6/23/13, 8:59 PM
#3

Min eteriska Olja som jag har här hemma luktar lime, och det luktar verkligen som om jag precis rivit skalet från en lime. 😍

Väldigt lugnande!

#2 Vad är det för märke på oljorna? Skulle du kunna ha med en bild?


drutten2
6/24/13, 12:47 PM
#4

Jag köper från Crearome. 🙂

Cazzos
6/24/13, 12:56 PM
#5

Min eteriska Olja var inte alls dyr, 70kr tror jag att den kostade :) Märket hetet Orchid om jag kommer ihåg rätt ;)


[pusselbit]
5/13/15, 6:08 PM
#6

Samma här! Äskar eteriska oljor. Har just nu Pepparmint, Lavendel, Rosmarin och Rosenträ för de olika egenskaperna som uppiggande, stimulerande, lugnande… Vill skaffa fler däribland Tea tree då det har väldigt bra effekt på min hud och någon som luktar lite godare typ Mandarin. Dessa förtjänar f*n ett ❤️!

Annons:
[pusselbit]
5/13/15, 6:11 PM
#7

Jag såg att tråden var väldigt gammal men skriver ändå eftersom man kan använda eteriska oljor till mycket inom naturliga skönhetsrecept 🙂 http://www.shenet.se/ravaror/essensanvandning.html

Officielle
5/13/15, 6:48 PM
#8

Vad använder ni eteriska oljor till?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[pusselbit]
5/13/15, 8:57 PM
#9

#8 Jag använder i schampot(rosmarin) i inpackning tillsammans med smällt honung (lavendel el. rosmarin) när jag ångar ansiktet (lavendel) använde pepparmint när jag gjorde egen tandkräm förut. Finns massor man kan använda det till. Både för lukten och de speciella egenskaperna de har :)

Officielle
5/14/15, 7:25 PM
#10

#9 Så spännande det lät!

 Kan man använda eteriska oljor istället för parfym?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Cazzos
5/14/15, 7:32 PM
#11

#10 Jag har läst/hört nånstans att man kan det, men med tanke på att det är så koncentrerat så kan man få en reaktion i form av utslag eller klåda. 

Jag kan tänka mig att man kan trycka fingret mot hålet och ta det som blivit över av att man hällt ut oljan sen innan, jag skulle INTE ta en hel droppe och smeta på huden 🙂


Officielle
5/14/15, 7:38 PM
#12

#11 Man kanske kan späda ut oljan med något för att göra den mindre koncentrerad? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Cazzos
5/14/15, 7:41 PM
#13

#12 Ja det skulle absolut funka, med vad dock vet jag inte 😂

Kan däremot tänka mig att man köper doftfri (eko!!) kokosolja, blandar nån matsked med 2 droppar eterisk Olja i en liten behållare och sedan smörjer lite där man vill att det ska lukta gott. Kokosolja är en väldigt lätt Olja så det absorberas snabbt av huden, det borde funka🙂


Annons:
Officielle
5/14/15, 7:47 PM
#14

#13 Smart! Jag har för tillfället bara vanlig kokosolja med doft men det kanske kan funka ändå. Vilken eterisk Olja skulle bli bäst tillsammans med kokos? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Cazzos
5/14/15, 8:04 PM
#15

#14 Osäker på den frågan tyvärr! Man kan använda eteriska oljor till mycket så det gör inget om du köper för många 😉

Kan tänka mig grapefrukt..

Eller varför inte dessa 🙂

http://www.orchid.se/prod/Geranium-rosen-Eko-5ml_222765/Enbar-till-Grapefrukt_12429/SWE/SEK

http://www.orchid.se/prod/Enbar-Grand-Cru-Eko-5ml_222652/Enbar-till-Grapefrukt_12429/SWE/SEK


[pusselbit]
5/15/15, 1:44 PM
#16

Eller http://kosmetikkompaniet.se/category.html/eteriska-oljor 

Mina är dock från något annat märke jag inte vet vad det heter 🙂

Cazzos
5/15/15, 4:52 PM
#17

#16 Oj! Mycket billigare. Fortfarande eko. Me like 👍


Upp till toppen
Annons: