Sajten Skönhetsrecept iFokus

löshår

2013-05-13 19:17 #0 av: ilenna90

jag har aldrig köpt eller använt löshår (förutom två clip-hårslingor i oäkta hår) så jag har inte någon direkt koll på vilken sort man 'borde' välja osv. Hoppas att nån här kan hjälpa mig!

Jag klippte mig tidigare idag men som vanligt när frisörer bara ska klippa 'topparna' så klipper dom mycket mer. Så just nu har jag lite panik över att mitt hår känns jättekort :( Jag funderar därför på att köpa löshår från tradera eftersom det verkar som att många gör det, och jag vill inte lägga ut jättemycket pengar :)
När mitt hår vuxit nån centimeter behöver jag liksom inte använda det, och jag kanske inte ens känner att jag behöver sätta i det varje dag, men det skulle vara skönt att kunna välja - håret är en så stor del av en själv ju :/

I alla fall: löshåren heter så mycket olika så jag vet inte vilket som är bäst? Jag vill kunna platta det och färga om det behövs - så det måste väl vara äkta hår i alla fall så att det inte trasslar som värsta barbiehåret. Och jag vill kunna sätta fast det antingen med clips eller hårnålar, inte sånna där microringar alltså.

Skulle vara jätteglad om nån vill hjälpa mig! :)

Anmäl
2013-05-15 20:09 #1 av: Carrolinline

Tjena!

Du svarade ju typ på dina frågor själv ;)

Det är clips du ska ha då om du vill kunna ta ut det och sätta i det när du vill, och det sliter också minst på håret! Och det är äkta hår du ska ha om du ska kunna styla det, äkta remy hår heter det då vilket betyder att det är äkta och att hårstråna är rätt vända. :)

Anmäl
2013-05-18 00:32 #2 av: ilenna90

det var just det där med remy jag inte visste om det var bra eller dåligt :) Men det var det jag valde att beställa till sist så vad bra! 8)

Anmäl
2013-05-18 17:03 #3 av: Carrolinline

Ja remy är bra :)

Anmäl
2013-05-18 17:09 #4 av: ilenna90

great :) hoppas på att det kommer hem snabbt och att det dessutom blir bra efter hårfärgningen D:

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.