Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 2916 ggr
jeessiikaa
7/2/13, 10:35 PM

OCM

Hej!

Jag undrar om det är någon här som har provat Oil cleansing method? Hur funkade det för er i så fall? Vad använder ni för Olja och hur ofta gör ni det? Jag har funderat på att börja, men vill höra lite vad andra tycker först. :P

Annons:
Exxozzie
7/5/13, 12:09 AM
#1

Vet inte om det kallas likadant men jag använda bara Olja i ansiktet förut. Jag tvättade + smörjde in mig med vanlig solrosolja.


TatsuOni
7/5/13, 7:06 PM
#2

Jag gör som #1 fast med oliv eller mandelolja. Har inte hitta någonting annat som fungerar lika bra för mitt ansikte och jag har aldrig haft så lite finnar som nu:)

Jag sköljer ansiktet med vatten på kvällen och sedan tar jag en bommulspad med Olja för att gnugga bort smutsen. Resten masserar jag in i huden som hudkräm. Är jag torr i ansiktet på morgonen så smörjer jag in lite Olja då.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

jeessiikaa
7/5/13, 7:33 PM
#3

Jag har köpt ricinolja och mandelolja som jag blandar och använder för att tvätta ansiktet, det fungerar jättebra! Har använt den två gånger och huden känns redan mjukare och de finnar som jag hade innan är nästan borta! :D Superbra metod!

Cederin
7/19/13, 9:46 PM
#4

Jag kör en blandning av olivolja (70%) och ricinolja (30%) ett fåtal tillfällen i veckan. Jag tar helt enkelt lite i handen och värmer upp, smörjer ansiktet i någon minut tills ricinoljan har dragit ur smutsen i huden. Därefter blöter jag en handduk i hett vatten och lägger över ansiktet så oljan och smutsen ångas bort. Upprepar med handduken 2-3 gånger tills allt är borta! Sen återfuktar jag då jag blir lite torr efter denna metod.

Medarbetare på Naglar och Hår

[Panama]
2/19/14, 7:31 PM
#5

Skulle de funka med tistelolja tror ni? Får så lätt kosmetika-akne av oljor.

Upp till toppen
Annons: