Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 2733 ggr
[Ninjakossan]
7/10/13, 1:03 PM

Vilken ordning?

Läst på om ett par no'poo-metoder att testa för min problemhy men känner mig helt virrig och förstår inte ordningen på det hela!

Det jag tittat på är ansiktsrengöring, ansiktsvatten och återfuktning.

Vilken ordning gör man dessa i? Behövs både ansiktsrengöring och ansiktvatten, eller bara endera? I så fall, vilken metod ska man välja?

Även kikat på peeling och ansiktsmasker, hur ofta bör man göra sådana? Behövs det ens när man dagligen masserar in rengöring/vatten?

Hur ser era rutiner ut? Känner mig lite vilsen!

Annons:
Exxozzie
7/23/13, 12:58 AM
#1

Jag har bara hört om no-poo för håret. Då använder man bara vatten vad jag förstår? Är det samma för huden?

Alltså rengöring och återfuktning etc beror mer på vad du har för hudtyp, skulle jag säga.

T ex. En tunn lotion går att använda som både rengöring och återfuktning beroende på om du är torr eller fet.

Återfuktning sist - det behöver nästan all hud. Cremè, Olja eller salva.

Rengöring - Först. Om du behöver det. Fett rengör, vatten rengör, tvål rengör. Det mesta rengör. Tvål tåls nästan bara av riktigt fet hy.

Ansiktsvatten - I mitten eller som rengöring. Som rengöring om du blir torr eller har känslig hy. Som ansiktsvatten om det är något speciellt behov du har, t ex mogen hy som behöver lite uppiggande eller känslig hy som behöver lugnas…

Hoppas det redde ut något i alla fall. :P

Som sagt beror det mest på vad man ens egen hy mår bra av. Alla produkter går att använda (och har använts) till varierande saker. Det går knappt att göra fel så länge man inte försöker smörja in sig med löddrande (tvål) produkter. ;)


Upp till toppen
Annons: