Annons:
Etiketthuskurer
Läst 3278 ggr
[teekan]
8/10/13, 12:25 AM

Hår mask

Hej, jag har suttit och kollat runt på internet om olika Hår masker. Jag har då testat göra en, har inte hunnit testa den än. Men enligt dom flesta så gör det ditt hår mjukare och lenare :) Så tänkte dela med mig av receptet. 

Du behöver:

En matsked, Ett Deciliter mått, olivolja, två ägg, en kastrull och vatten.

Såhär gör du:

Separera gulorna från ägget. Stoppa ägg gulorna i kastrullen och häll upp en matsked full med Olja, och rör om med skeden så det blandas. Ta deciliter måttet och mät upp två deciliter vatten som du också häller i kastrullen. Slå på plattan och värm upp det lite, medans så rör du om sakta så allt blandas om. Sen är det bara att sätta det i en burk, eller liknande. Blandningen kommer inte vara tjock, den är riktigt tunn.

Innan användning:

Den här blandningen ska användas efter du har duschat, i handduks torkat hår. Värm upp lite av din blandning, och sen applicerar du det i hårets toppar och sedan blåser du håret. Enligt alla videor och saker jag har läst så ska det göra ditt hår lenare och ge det glans :) Lycka till

Annons:
[teekan]
8/10/13, 2:13 PM
#1

Har nu använt den här hår masken. Jag stoppade ytterst lite i topparna och fönade senare håret. Man ska ändas göra det här 1 gång i veckan. Det tog lång tid för mitt att föna håret, och konsistensen kändes nästan som om jag hade flottigt hår. (Kan bero på att jag stoppade lite för mycket på vissa ställen). Men jag ska fortsätta använda det och se vad som händer :)

Upp till toppen
Annons: