Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 2633 ggr
eliinon
8/24/13, 4:31 PM

Har jag akne, eller rosacea?

Hej! Har skrivit en del tidigare trådar om rosacea. Har varit hos 3 hudläkare. Den första gav mig diagnosen rosacea, de 2 senare tror mer på akne. Jag är 19 år (dvs rätt ung för om jag nu har rosacea) brukar få runt mens ca 1-3 utslag som sitter djupt och ömmar. Dessa brukar uppkomma vid nedre kinder (dvs under kindbenen). Jag har inte direkt problem i de "centrala" delarna av ansiktet som man brukar ha vid rosacea. Har  inga pormaskar som man brukar ha vid akne, men hudläkaren sa att man inte måste ha pormaskar för att ha akne. Har lite hudrodnad, men brukar inte bli jätteröd som vad jag förstår man brukar bli ibland vid rosacea? Har torr hud, blir röd när jag ex joggat men det är ju inget ovanligt. Äter för närvarande tetralysal och smörjer med finacea. Läkaren är inne på att ge mig roacuttan efter min 3 månaders antibiotika kur. Skulle vara intressant att läsa hur ni med akne eller rosacea har för symptom, t.ex. var i ansiket har ni problem, hur yttrar det sig, brukar ni få problem runt ex mens eller vid viss kost/aktivitet? Jätteglad om ni vill dela med er!! Glad

Annons:
maribell
9/10/13, 7:12 PM
#1

Hej!

Jag skulle prova det här. Hudproblem kommer nog inifrån.

Provar själv MSM just nu eftersom jag lider av psoriasis, vill helst inte använda kortison eller andra kemiska ämnen i kroppen, eftersom det inte är bra i längden, men det är upp till var och en att bestämma själv.

http://www.vitaminer.nu/pub_docs/documents/VN11.htm

☀️

eliinon
9/16/13, 2:02 PM
#2

Hej! 🙂

Absolut tror också på att hudproblem har en grundorsak från insidan. Intressant ska läsa länken du skickade! Håller med om att det vore toppen om det fanns ett naturligt sätt att läka problemet. Har idag börjat äta efamol (jättenattsljusolja) http://www.svenskhalsokost.se/produkter/efamol?gclid=CKGx-6Xvz7kCFW96cAodG1IAuA

Det ska vara bra mot pms och hudbesvär, som akne/rosacea/torrhet/eksem och sånt. Hoppas verkligen att det kommer fungera! ✨

Upp till toppen
Annons: