Annons:
Etiketthuskurer
Läst 2169 ggr
lollolovee
9/10/13, 8:05 AM

Hej hej!

Då kommer jag lite med funderingar… Jag undrar om ni vet någon bra hustru som tar bort akne väldigt effektivt? Min bästa kompis lider av detta och gömmer hela pannan under sin lugg, in princip. Snälla, hjälp mig göra henne glad :)

Annons:
Anne.K
9/10/13, 8:11 AM
#1

hmmm, kan nog bli svårt att hitta en hustru som botar acne ;)

haha, sorry kunde inte låta bli :P.

Men tyvärr vet jag inte, jag skulle själv behöva hjälp med min acne, så jag tassar här och hoppas folk kommer med bra tips :).

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

lollolovee
9/10/13, 11:10 AM
#2

Ja, haha, jag formulerade det nog lite fel #1!

sandra74
9/12/13, 1:47 PM
#3

Timjan fungerar mot acne, länkar till en artikel där det också verkar finnas länkar till tinkturer här:

lollolovee
9/12/13, 2:31 PM
#4

Tack tack!

[[Månen@]]
10/10/13, 10:04 PM
#5

finns juh cerum mot finnar :)

JossiMelon
10/10/13, 10:08 PM
#6

Att tvätta ansiktet med Olja kan motverka acne. Jag har inte lidigt av extrem acne. Men jag har aldrig haft så fin hy sen jag började tvätta ansiktet med Olja. Sen har jag hört att även en blandning med äppelcidervinäger och vatten ska kunna användas mot acne. Det är bara att googla. 🙂

Annons:
[[Månen@]]
10/10/13, 10:14 PM
#7

#6 vad för Olja? :)

JossiMelon
10/10/13, 11:24 PM
#8

#7 Det kan funka med vilken kallpressad, (helst ekologisk) Olja som helst. Jag började med en blandning av ricin och olivolja, sen gick jag över till bara olivolja. Just nu använder jag sesamolja. 🙂 Men solros och raps tror jag också funkar lika bra. 🙂

MissTiburtius
10/17/13, 11:17 PM
#9

Bästa är att börja med att sluta gömma det under luggen då det inte kommer syre till huden.

Och tvätta morgon och kväll, med tvål och vatten, men inte med för fet tvål men man får heller inte torka ut huden då det blir en missuppfattning av huden och den börjar tillverka mer fett för att det är torrt. Då kommer det bara mer acne.

Duscha varmt, skrubba huden avsluta med kallt vatten så porerna stängs.

Och pilla inte! Man har väldigt mycket smuts på fingrarna. 

Det är ingen huskur direkt bara några tips. och det kommer inte bli bra på en gång, det tar tid men förhoppningsvis hjälper det en del 🙂

[[Månen@]]
10/18/13, 3:48 PM
#10

Tvål föråldrar huden så för gudskull använd inte tvål

Upp till toppen
Annons: