Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 2275 ggr
[Classsic]
2013-10-04 20:29

Hjälp med lockning av hår!

Hej!

Nu behöver jag all er hjälp om hår, jag har aldrig varit en tjej som varit speciellt intresserad av hår, frisyrer och produkter.

Jag ska på bal och vill ha mitt hår lockat och utsläppt. Dock har jag aldrig lockat mitt hår och har ingen aning om vad som behövs. Så hur ska jag gå tillväga? vad ska jag göra innan, när ska jag tvätta håret, hur ska jag göra efter med fön, torkning, vad ska jag ha i för produkter innan och efter för att det ska hålla och få volym?

Annons:
lollolovee
2013-10-06 21:16
#1

Provat att lägga ut på hår if? I alla fall. Du duschar det som vanligt, jag skulle nog själv vilja att det torkar av sig självt, men har du mera ostyrigt hår tycker jag att du försöker föna det plattare. Vänta tills håret har svalnat ordentligt innan du använder locktången. Har du någon som kan hjälpa dig med locktången? Innan du lockar ska du inte sätta i några produkter, enligt mig, andra får gärna komma med invändningar. Oftast på locktången kan man välja vilken temp. man vill använda. Tjockare hår-'bland de högsta Medeltjockt- mellan tempen. Tunt hår- bland de kallaste. Jag tror att det finns bra videor på youtube om hur man lockar, lite svårt att beskriva men ska försöka ;) Jag brukar separera håret, under hår och över hår. Över håret sätter du upp med en klämma på huvudet. Ta sedan underhållet på båda sidor om huvudet. OBS! Se till att ha mittbena ( din hårdbena i mitten av huvudet, mät som ett sträck från näsan.)! Ha en spegel framför dig. Egentligen ska du börja bakifrån, men börja med att träna på håret längst fram. Ta en liten slinga av hår, se till att det är ordentligt kammat. Stoppa försiktigt in det i locktångens 'knipsa och rulla håret uppåt. Fortsättning kommer.

vinteralvan
2013-10-15 13:46
#2

Själv tycker jag att skumgummipapiljotter är det absolut bästa att använda. Eftersom dom är mjuka så går det bra att sova med dom.

Upp till toppen
Annons: